Barbro S

Fototriss - I Fokus
Man kan ju välja att fokusera på något vackert motiv och förstärka genom att sudda omgivningen, tänkte jag på, men kom inte på vad jag skulle välja. I dag har solen lyst mest hela tiden och plusgraderna gör att man vill vara ute. Jag valde då helt enkelt att ha mitt närområde och den pågående snösmältningen i fokus.

Det droppar så härligt från stuprännan som smälter isen och snön på/vid min rabatt så de fina stenarna kommer i dagen.

Växterna mår nog bra än så länge att få gömma sig under snötäcket.

Jag fortsätter att fokusera på att snön ska försvinna så att vårens intåg går snabbare, men än får man ha tålamod.

Här har jag bara rest mig upp från min hukande ställning när jag tog förra bilden. Detta är alltså utsikten över mitt bostadsområde. Snön blir allt smutsigare men om man bara fokuserar på att det smälter så blir det en bagatell:).

När jag rundar hörnet så blir gång/cykelbanan ännu svårare att ta sig fram på utan broddar. Visst grusade traktorn för några dagar sen, men flödesvatten rinner över och fryser till så det blir absolut ishalka. Här gäller det istället att fokusera på var man sätter fötterna för att kunna ta sig fram till radhusområdet bakom och vidare till Västra Ersboda centrum.

Knottrig is, grusig barmark, pölar med is inunder - ja, här finns allt:). Och en liten del av en gigantisk snöhög som man varje år undrar om den ska hinna försvinna före midsommar. Men det gör den, långt före till och med, det gäller bara att fokusera på nuet och inte oroa sig för mycket:).

Fler bidrag på temat "I fokus" hittar ni hos Fototriss.
#1 - Lotta

Ojoj, vilket snöfokus....

#2 - Veiken

Oj, så mycket snö. Vi har inte haft så mycket sammanlagt på hela vintern. Hur långt norrut bor du?

Jag förstår att du fokuserar på smältvatten från stuprören ;)

#3 - Veiken

Hej! Det är jag igen ;)

Var inne hos Nett och såg att du hade sett Maria Möller. Jag såg henne på premiären i Göteborg i torsdags.

Jag skrev ett inlägg och du kan se det om du vill.

http://www.veiken.se/2012/03/09/sa-har-ska-det-vara/

Jag var helt euforisk när jag gick därifrån! :)

#4 - cat

Det var mycket snö det! Trevligt att den är på väg bort :)

#5 - Axart

fint trissat, och det minner om en vår som kommer snart.



Ha en fin söndag/AX

#6 - Christina

Fina bilder! Skönt att våren är på väg även i norr. Ha en skön söndag!

#7 - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Kanonfina bilder, bra trissat!

#8 - Carola (Stolt Mamma till sju)

Jättefina bilder, hoppas på att våren kommer snart :)



Ha en underbar söndag!

#9 - Karoleen

Härliga vårvinter bilder. Härlig triss med fin röd tråd.

#10 - Hanna

Mycket snö fast det ändå ser ut att ha töat en aning. Häftigt egentligen vilken skillnad det kan vara i temperaturer i vårt lilla land. Fint trissat!

#11 - Me and my dark secrets

Ah, har du fortfarande snö. Här har det mesta smält bort. Härliga fokus-bilder.

#12 - Ingalill

Jösses! Vad snö det var kvar!

#13 - Hedwig

fortfarande så mycket snö - det har vi sluppit i vinter. Men våren kommer, var så säker.

#14 - Nett

Så mycket snö du har där, förstår att du fokuserar dig på att det skall bort.

#15 - Marit Johansson

Javisst är det härligt när snön smälter bort, jag vill ha asfalt nu!!!

#16 - Erik Semlan

Det var en fin lägesrapport.

Snön tydligt i fokus. :-)

Du har ganska mycket snö kvar, inte så konstigt så högt upp i landet. ;-)

Gillar första bilden, den visar tydligt på hur snön smälter.

Ha en skön vecka.

#17 - Jah Hollis

Det var fina varianter på temat. Snyggt fokuserat.