Barbro S

Fototriss - Underifrån
Fototrissens nya tema är "Underifrån" och ibland ska man ha tur. Solen skiner och lördagen bjuder på fint snösmältarväder med vårkänning. Jag går ut med kameran och ena katten följer med. Jag stannar vid brevlådan och då hoppar hon upp i lilla körsbärsträdet. Perfekt:)! Så jag bjuder på två bilder av katt underifrån.

Mycket att spana på och många smågrenar i vägen.
Här får jag också Desirées haka underifrån.

Det kan bli enformigt med tre bilder av katt i träd så den tredje kommer istället från gårdagens promenad vid älven och de hus som ska bilda Konstnärligt Campus här i Umeå.

Närmast syns Bildmuséet som ska invigas den 19 maj. Det är ännu en byggarbetsplats med bråte, traktorer och lerig gångbana men det kommer säkert att bli fint där.

Motivet kanske är mer nedifrån än underifrån men det är väl en tolkningsfråga. Huset är i alla fall så pass pampigt att jag tycker det passar till trissen. Kul med speglingarna; Arkitekthögskolan och en bit av bostadsområdet Öbacka syns i fönstren. Närmast i bild går min käre vän och kämpar i motvinden som var jobbig igår.

Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.

#1 - Kerstins foto

Rolig triss, katten ser ut att ha det rätt gott där i trädet. Bra utsikt, precis vad katter vill ha. Jag har ännu inte varit nere vid älven och kollat det där bygget än. Måste nog göra det nån dag.

Ha en fin söndag.

#2 - Ingalill

Hahaha har fotograferat våran katt i samma position :)

#3 - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Så fin kisse! Snygga bilder! Bra trissat!

#4 - Anneli - A'la Foto

Gosekissen...en sån vacker padda du har!! Härliga bilder!



Ha en underbar söndag i solskenet!

#5 - photoartbyanna

Haha - härliga bilder! Fint ljus och stor vårkänsla, tackar! :)

#6 - skogstrollet

Härligt ljusa och fina vårbilder av kisse.

Hon ser så nöjd ut och är så söt, så gó att man vill stryka dataskärmen. Fina trissbilder!

#7 - cat

Bilderna på katten i trädet är urgulliga :)

Sista bilden visar en intressant byggnad.

#8 - The one and only Nettan

Ibland ska man ha tur. Katten är hur söt som helst och perfekt till veckans tema. Kan hålla med om att huset ser pampigt ut och speglingarna är riktigt härliga. Men varför måste dom göra så konstiga hus nu förtiden? Fin triss / Nettan

#9 - Lena o Tommy

Äventyrlig kisse det där. Huset var verkligen väldigt speciellt.

#10 - Gammelsmurfen

Härliga kattbilder!!

#11 - Anita A

Jättefina bilder! Nedifrån eller underifrån, kameran riktas uppåt för att fånga motivet och därmed är bilden tagen underifrån tycker jag.

#12 - Anita A

Jättefina bilder! Nedifrån eller underifrån, kameran riktas uppåt för att fånga motivet och därmed är bilden tagen underifrån tycker jag.

#13 - Kjell E

Klart underifrån alla tre.

Hoppas katten tog sig ned för egen hand. Annars blir det brandkåren.

#14 - Anna ..tassar in..

Så läckert..man får en fri känsla o får lust att klättra..himmel det vore nog livsfarligt now a days :)

#15 - skogsfrun på dal

Ljuvligt vårfina kattbilder, dem faller jag pladask för. Utmärkt trissat!

#16 - Misswhatsit

Häftiga bilder alla tre. Dom första två blir mina favoriter:)

Ha en skön söndagskväll!

#17 - Axart

Det blir spännande när dörrarna slås upp där, kommer absolut att besöka detta vackra hus.



Mittenbilden på katten är helt makalöst häftig!



Ha en fin kväll/AX

#18 - Ess-Dubbelv

Kattbilderna var jättefina! Kul med något lite annorlunda :)