Barbro S

Fototriss - Somrigt
Känslan är verkligen den rätta för fototrissens tema denna vecka, "Somrigt". Ute lyser solen, träden och gräsmattorna skiftar allt mer i grönt och temperaturen sen i torsdags har varit behaglig kring +20°. Det är också tävling och man kan vinna presentkort från Coolstuff, klicka här om du vill veta mer,  http://www.coolstuff.se/tag/Sommar .


Jag var ute på stugan igår och njöt av fågelbesök; en spillkråka, en sädesärla med vippande stjärt och en orädd större hackspett kom riktigt nära men några somriga bilder av dem blir det inte. Istället den här på vår lilla sjö i Kulla.

Bryggan har klarat vintern och jag ser fram emot många dopp. Igår visade dock en influten termometer endast +15° vid vattenbrynet så jag väntar nog ett tag till med det första:).

Hemma på Ersboda har jag en härligt solig altan på eftermiddag/kväll och igår fick jag besök av två väninnor som skulle skåda Eurovisionsschlagerfestivalen med mig. Riktigt somrigt är väl champagne och jordgubbar, eller hur?

Inte svenska gubbar än men somrigt goda ändå. Riktigt skumpa hade jag också men bara en liten flaska, som synes.

En bild till på det goda i kvällssolens sken.

Smaka och njut! Somrigt, soligt och gott:). Och så vann ju Loreens fina bidrag. Grattis oss i Sverige!

Fler somriga bidrag hittar ni hos Fototriss.


#1 - Britten

Ahh ser ju hur gott och härligt ut som helst på din altan! :) Ha en bra dag!

#2 - Steffe

Härliga somriga bilder, ett glas skumpa med jordgubbar kan aldrig vara fel!

#3 - Axart

verkligen mys!fina bilder.



Ha en fin dag/AX

#4 - Lotta

Mums, goda gubbar och gott dricka!

Ha en skön söndag!

Lotta

#5 - Marit Johansson

Det där ser verkligen härligt ut, champagne och jordgubbar, gott!

#6 - trollet

Mycket härliga sommar bilder!! =))

#7 - juanna

Härligt somriga bilder!!

#8 - Tinezza

Somrigt, somrigt och åter somrigt :))

#9 - Karoleen

Jordgubbar och gott att dricka = sommar!

#10 - Lena o Tommy

Bilder som nästan doftar sommar. Jättefint!

#11 - Misswhatsit

Dina bilder förmedlar verkligen sommarkänsla! Man blir frestad att hoppa i plurret från bryggan:)

Ha en fin vecka!

#12 - Jah Hollis

Det ser riktigt somrigt ut på dina bilder. Och lite sommarlyx på det.

#13 - Mormor

En sommerlig triss med bobler.

Fint trisset.

#14 - Ingalill

Underbart gott det ser ut :)

#15 - Pialotta

Ja du, så himla somrigt o så vackert med bubblor o gubbar i glasen :) Trevligt igår kan jag tänka mig.. det hade jag oxså med de mina både lördagen o söndagen :)

#16 - Mona

Åh, vad somrigt och härligt det ser ut med jordgubbar och champagne! Och bryggan ser väldigt inbjudande ut. Kan berätta att jag badat i havet tre gånger under senaste veckan. 14 grader var det, men bara det är varmt i luften som är det jätteskönt.

#17 - trollet

Viscafe är jättemysigt och på söndag flyttar vi ut!! =)