Barbro S

Fototriss - Rörelse
Veckans trisstema är rörelse och jag väljer att hålla mig kvar i Italien, närmare bestämt hos fåglarna i Gardasjön. Många var de som simmade nära strandkanten och letade mat. Här en sothöna och som jag gissar en unge av en slags dopping men den är jag inte säker på. Någon som vet dess namn?
De simmar och rör sig kanske inte så skummet yr men lite skum ser man i alla fall:).
 
En annan sjöfågel som rörde sig så snabbt att jag inte lyckades fånga hela på bild är den här.
Någon slags and är det förstås men som sagt, mer än så här blir det inte för på nästa bild är det ännu svårare att identifiera arten som ni kanske förstår.
Men jag vet ju att det är samma fågel som på bilden ovan i alla fall:).
 
Det blir min rörelsetriss. Fler bidrag på samma tema hittar ni hos Fototriss.
#1 - Tomtan

Fina bilder!!!!

#2 - KajsaLisa

Har ingen aning, men bilderna blev bra och mittenbilden är min favorit. Kul komposition.

#3 - Maria

Härlig triss med finfina bilder!

#4 - Tantkalle

Jättehärliga bilder med fina färger! Jag gillar mittenbilden allra bäst :D

#5 - Anitas Blogg - Malta

Fina bilder med fåglar och vatten i rörelse.

#6 - Anna-Lena

Jättefina rörelsebilder. Allihopa.

#7 - Ninni

Vilka underbara bilder och häftiga rörelser...=)

Kram Ninni