Barbro S

Fototriss- Så här ser det ut där jag är idag.
Tänk att det är så roligt att vara med i Fototriss. Idag är det tisdag och då vräker regnet ner i ett grått Umeå vilket inte alls lockar till någon kamerautflykt. Istället väljer jag att tolka idag=söndag, den dag då fototrissutmaningen börjar. Då var jag nämligen i Milano på dagstur vilket gör det hela lite roligare.
 
När vi sakta vandrade gågatan fram mot Il Duomo, den pampiga och vackra katedralen, samlades folk på torget utanför och en talare skrek fram slagord (gissar jag, kan inte italienska). Sen gick ett glädjesus genom församlingen och tusentals ballonger släpptes upp i skyn.
Vi gissade att det var Pridefestivalen av regnbågsflaggorna som vi såg lite här och där.
 
Duvorna var många, fler än när vi var i Venedig för 3 år sen faktiskt, och även försäljarna:). Här ska min systerdotter ta en bild av mig men vips kommer en man med framsträckt hand i vägen. Handen är full av majskorn vilket får en duva att landa för att ta sig lite mat. 
Jag tittar fascinerat på men fattar inte alls att han vill sälja kornen till mig, trög som jag är:).
 
En tredje läcker vy på samma torg är denna framtidsskapelse som väl ändå inte är så långt bort?
"Är du/ni nyfiken på att veta vem som formar framtiden" eller något liknande gissar jag att det står. Jag gillar att staketens färg kontrasterar så skönt mot det röda på tåget.
 
Det blir mitt bidrag till trissen denna vecka. Fler bidrag hittar ni hos Fototriss.
#1 - Erik Semlan

Trevligt att återse torget utanför domkyrkan i Milano.
Vilket strömlinjeformat tåg, det ser ut att kunna gå fort på rälsen. Katedralen är vacker!
Fin triss. :-)

#2 - Kaxi

Regn även där... Hoppas inte Sverige köper in tågen för då blir det väl mer förseningar i vargavintern:) Fin triss med färger.

#3 - Gilla

Så härliga bilder. Men jag säger ÅH! för vetskapen om att det röda var ett tåg. Fattade inte med en gång.

Gilla

#4 - Gilla

Sv: Skönt att du gillade mina trissbilder med den blåa himlen.

Gilla

#5 - Ingegerd

Åh, det var en mäktig katedral! Stolt och majestätisk!