Barbro S

Fototriss - Blad
Nu vill Helena att vi ska trissa på ämnet blad, också ganska enkelt då vi omges av blad i mängder, inte bara löv som kanske är det första man tänker på. Än har inte höstlöven börjat flamma i färger även om enstaka björkar lyser gult redan nu. Gårdagen var gråtrist regnig så jag väljer bilder från hemmets insida, först några fina blomblad.
 
Zebrablad heter denna lättskötta hängväxt.

Bladen skiftar så fint i olika nyanser och på undersidan är de faktiskt ceriseröda.

Vill ni se bladens fina baksida, klicka här.
 
Min tredje bild blir från en kruka med små salladsblad som jag ätit från i sommar men som ännu räcker:).

Dessa tillsammans med smakrikare ruccola blir gott till de flesta måltider.
 
Fler bidrag på temat "Blad" hittar ni hos Fototriss.
 
#1 - Britten

Underbart mönster på dina blad :)

#2 - Maria

Fint och härligt trissat!
Ha en bra dag!

#3 - Bitten

Vilka underbart vackra blad!

#4 - Marit Johansson

Wow så vackra zebrabladen är!

#5 - Gunvor

Va kul..jag har en bild¨på samma blomma i min triss. Jag tackar så mycket för att jag fick namn på den blomman.Hade ingen aning om vad den heter.Men nu ska jag försöka komma ihåg det.
Det är en tacksam blomma att föröka o fin att ha i ampel så den syns underifrån också.

#6 - Nett

Så vackert :)

#7 - Åke

Varma nyanser i din triss:) Fint tema!