Barbro S

Fototriss - Uppifrån
Denna vecka handlar det om nya perspektiv i Fototriss som vill att vi ska betrakta världen uppifrån. Jag har fotograferat mina katter och dem tittar jag ju oftast ner på av naturliga skäl, men det är sällan jag fotograferar dem rakt uppifrån. På den första bilden finns bara kattens tass med och huvudfiguren är en mycket vanlig spindel så här års.
Den kallas för Kangero men vad den heter vet jag inte, och är mest känd för sina oerhört långa, smala ben. Så här på närmare håll ser jag två ruggiga ögon på dess bakkropp, säkert för att skrämma bort de som kommer för nära.
 
Vi går ut i snåren bakom husen och Tusse ser ut att trivas bland ogräset som brer ut sig. De skapar en härlig djungel för honom att jaga i.
Ännu överväger det gröna. Höstfärgerna har inte tagit över helt. Tusse tittar in i de mörka snåren men sen väljer han att spana lite försiktigt upp på mig istället. Matte med kameran som turligt nog inte slår ut blixtar idag.
Det blir mitt bidrag till temat "Uppifrån". Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Hanna

Fina bilder från naturen. Katten ser ut att ha hittat något spännande i buskarna :0)

#2 - Karoleen

Härliga bilder från ett höstigt Sverige. Spindeln ser väldigt stor ut, får hoppas att det är förstoringen =)

#3 - Anneli - A'la Foto

Den första kan ni döda...eller jag hoppas verkligen ni gjorde det!!! Men kissen är ju så söt! Jag älskar blå katter!

Ha en skön söndag!

#4 - 40plus

Fick kissen spindeln? Fina uppifrånbilder!
Ha en skön söndag.

#5 - Nett

Hua vilka långa ben ;)

#6 - Johanna

Bra triss du fått ihop, söt liten katt :)

#7 - Johanna

Tack, snö är mysigt, men håller med dig, inte nu i september, men den passa så bra till denna trissen :)

#8 - Misswhatsit

En fin triss och en fin katt! Härliga höstfoton.

#9 - ume71

Härliga höst bilder... Vad va det katten kikade efter?