Barbro S

Trädklättring
Nu kommer bilderna från de små trädklättrarna som besökte mig på födelsedagen. Vår innergård är fantastiskt fin med en stor grön kulle och lummiga bollpilar lämpliga att klättra och klänga i.

Mina härlig syskonbarnbarn A som snart fyller 6 år och L som redan fyllt 8 i juni.
 
Jag skulle också velat kunna (alt. våga) klättra i träd som när jag var ung. Jag minns hur roligt det var, likaså att träden gav tröst och trygghet om man var ledsen eller arg på de stora som inget begrep:(. Men att hänga så som A gör här hade jag nog inte klarat då med mina klena armmuskler.

Tur att hennes pappa finns i närheten och kan assistera då det är för högt för att släppa taget och falla.

Storebror L klättrar på i en rasande fart, kastar sig ned och sen upp igen.

Tyvärr blev bilden suddig men inte så konstigt när det är så här livat i skymningen:).

Ett så här härligt klätterträd måste få en kram när man nu måste ge sig iväg fast man alls inte vill det för det är ju så jättekul att stanna hos bollpilens klättervänliga grenar.

Som gammelfaster blir man glad i hjärtat och magen av denna energi hos barnen. Sen var det bara att gå in och duka av, men först måste jag locka in katterna som inte är lika förtjust i folkvimmel hos mig. Disken lämnade jag till dagen efter.
 
Idag är det grå tisdag med strilande regn men jag känner att jag mår riktigt bra av att få ta det lugnt mest inomhus och hinna med sånt som fått vänta. Igår gick jag en niohålsrunda med V, min kompis från nybörjarkursen.
 
Jag invigde nya klubban (födelsedagspresent) som var jättebra. Med den fick jag iväg bollen ännu lite längre men missade också ordentligt med några förargliga luftslag då hela kroppen vreds utan något som stoppade. Inte bra, nya muskler ger sig tillkänna idag med värk och spänningar. Jag miste i alla fall en boll men fann fyra andra:) på samma plats.
 
Ha en fortsatt skön vecka!
#1 - Åke

Gör inget om nu bilderna skulle råka vara suddiga. Det är glädjen man ser i ögonen som har betydelse :) Man kommer själv ihåg vilken frihet det vara att klättra i träd som liten :) Roliga bilder på lyckliga barna.

#2 - Anita Ericson

Jag håller med! Kul att se bilderna :)