Barbro S

Fototriss - Gissa temat
Helena som ger oss olika trissteman varje vecka har nu valt en riktig utmaning, ett uppdrag där vi får gissa varandras teman.Utifrån de bilder jag tog igår har jag valt att åskådliggöra ett ord som tema: en maträtt som finns på vissa asiatiska restauranger.
 
Den som ger ledtrådar till detta är min kära katt, Desirée, som älskar att göra så här när hon mår riktigt gott. Det är aktiviteten tillsammans med en tidsaspekt som ger ordet. Ett e kanske spökar om ni är kinkiga men det hoppas jag ni klarar er utan eller med:). Nu börjar hon.
Grannens bro har varma sköna bräder och solen värmer i lä på välkomstmattan så katten fortsätter sitt sköna värv.
Mysigt, eller hur?
 
Nu har hon gjort en. Vad gör hon och när gör hon det och visst kan man äta det?
Hoppas jag är begriplig så ni förstår vad jag är ute efter :). Efter några kommentarer skriver jag det rätta svaret. Lycka till!
 
Fler bidrag på "Gissa Temat" hittar ni hos Fototriss.
 
#1 - Barbro S

Hon gör en rull(e) och det är vår, alltså en vårrulle. Eller man kanske kan säga att hon vårrullar och då behöver man inte bry sig om det förlorade e:et :). Jag kommer på att det är bäst jag skriver svaret redan nu då jag nog ska sova ett tag i morgon bitti. God Natt!

#2 - Ninni

Vårrulle....tänker jag på till din fina triss...=)

Kram Ninni

#3 - Steffe och Ingrid

Klurig triss men vi gissade rätt. Alltså vårrullar. Fina bilder på en fin katt.

#4 - Eva Trillian

Rullar - rulle - kanske vårrulle ;)

#5 - Anni

hahaha, ja inte är det fyra små rätter i alla fall ;-)

Nä, hon tycks onekligen rulla runt ...

#6 - Anna Filipendula Rudbeckia

Ja men så gosigt..att göra ett vårrull måste höra till det allra bästa i kattlivet.

#7 - Lissen

Hehe vårrulle, ja, det borde man göra. Måste bara vänta tills snön försvinner

Ha en bra vecka. // Lissen

#8 - kaffehörnan

Vad söt

#9 - Jah Hollis

Ja, det var ju ett speciellt sätt att illustrera en vårrulle. Originellt onekligen. :-)

#10 - Mormor

Rullende katt ruller rundt.
Ha en fin dag.

http://www.starbear.no/mormor/2013/04/07/fototriss-del-214-gissa-temat/

#11 - Misswhatsit

En finurlig triss! Dessutom fina bilder på den söta katten som verkligen ser ut att mysa:)

#12 - Anita - Malta

Vårrulle :-) ..eller ? Ja, hurra !! Lyckades innan jag kikat vad andra trodde. Fyndigt ! Kul att missen fick stå modell. Eller rättare sagt ligga och mysa och rulla runt ;-)

#13 - Anna-Lena

Rullad, gissade jag.
Inte riktigt rätt... men nästan...
Mysig katt.

#14 - När Annie fotograferar

Sola! ^^

#15 - Marit Johansson

:) en riktigt härlig triss!

#16 - Freja

Hahaha, vilket fantastiskt tema, hon gör ju en vårrulle! Vilken härlig katt som du kunde ta så fina bilder på!

#17 - Elisabeth

Vilket finurligt tema! Men snyggt! Och vilken fin katt du har! =)