Barbro S

Gammalt och slitet
En intensiv helg pågår och veckan har även den varit full av sysselsättning så bloggandet har legat på is. Veckans tema på Fototriss som jag brukar vara med på är "Gammalt och slitet" men inte ens trissen hinner jag med att skaffa nya bilder till. En som passar till ämnet hittade jag från senaste resan och det är denna fina dörr som fanns på Nationalmuseum i Barcelona, på avdelningen från 12-1300-talet.
Den kan man väl kalla gammal och sliten. Undrar var den ledde?
 
I fredags hann jag med ännu en glöggbjudning, med någon som aldrig besökt mitt hem förut. Igår och idag har jag varit på Gammlia julmarknad (utan kamera) men med olika sällskap. Igår en riktigt shoppingrunda med väninnan många timmar, idag en snabbare genomgång av marknadsområdet med 11 andra i UMeGänget. Båda trevliga på lite olika sätt :). 
 
Det som oroar mig och tar en hel del kraft är kära lilla katten Tusse som inte mått så bra. Fortfarande spyr han och har dålig aptit. Just nu sen jag kommit hem från Gammlia har han faktiskt ätit ovanligt mycket jämfört med tidigare i veckan och jag håller verkligen tummarna att han får behålla den maten. I fredags tog jag honom till veterinären som gav flera stora sprutor vätska i nacken (skulle upptas av kroppen) då han antogs vara uttorkad. Han tog också blodprov i benet för att kolla att det inte var något njurproblem som orsakat illamåendet.
 
Något svar på det har jag ännu inte fått men han trodde att det troligast var pencillinet som förstört magen. Hoppas, hoppas Tusse snart blir bra. Såret däremot läker hyfsat även om han ibland kliar sönder det.
 
Hoppas ni har haft en fin andra adventshelg. Jag hoppas ha tid att återkomma med mer reseberättelse snart.
#1 - Violen på Brandholmen

En väldigt vacker dörr, den ser verkligen gammal och sliten ut!
Hoppas din lilla katt snart mår bättre! Ett bra tecken att han har ätit lite bättre idag!