Barbro S

Klotter
Klotter tycker jag normalt inte om då det förfular och förstör men denna bild blev jag riktigt glad av.
Lite mysko med tre ögon men så smart att klottra på snö. Det förstör ju ingens fasad:). Annars har jag inget emot snygg graffiti på lagliga platser. Många trista grå betongväggar i tunnlar och annat skulle bli mycket gladare av lite färgstarka målningar.
 
Ovanstående tillfälliga konstverk fann jag Öst på stan då jag promenerade upp från Konstnärligt Campus vid älven. Det gamla sliperiet där som tidigare var Konsthögskola är en riktigt fin byggnad. Jag gillar speciellt de blå fönstren.
Jag tror huset nu ska användas som utställningslokal. I alla fall läste jag något om det nyligen. Lite inklämt blev det bland alla de nya träbyggnaderna som nu stjäl uppmärksamheten från denna gamling, men det är ju inget att göra åt.
 
Snacka om kyla. Inatt var kallast hittills med -25,4º men det steg som tur var minst 10 grader idag. En promenad på Ersbodaängarna blev det förutom en handlingstur till nära Willys. Då upptäckte jag att det dessutom blåste, så mysigt var det inte utomhus trots vacker blåvit himmel.
 
Nu blir det snart fredagsmys med vännen. Först crepes med kantarellstuvning och senare På Spåret passar bra en kväll som denna. I morgon blir det bio med UMeGänget om vi hittar någon bra film att se. Det finns många men tidpunkten är lite knepig.
 
Trevlig helg önskar jag er också!
#1 - KajsaLisa

Grafitti på snö är ingen dum ide. Ifall du är intresserad av Londonbilder och rätt mycket text, så finns det en serie om mina äventyr i London förrförra sommaren i nio delar på bloggen.
Antingen så söker du på London i min sökruta eller så går du in på det här inlägget.
http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2011/12/03/kajsalisa-i-london-slutet/
Där finns länkar från del 1 till del 8.