Barbro S

Fototriss - Blått
Fototrissutmaningen är tillbaka med temat "Blått". Jag har, liksom Helena, varit på en utlandsresa nyligen men ett lite närmare resmål. Mina tre bilder kommer från delfinshowen i Palmitos Park utanför Mas Palomas. Jag har valt foton med olika blå nyanser även om de alla är från samma bassäng.
 
Här är delfinerna under vattnet.
Och här är de långt ovan vattenytan, bara resterna av deras hopp syns i skummet :).
Eftersom jag vill ha så mycket blått med som möjligt syns inte delfinerna på bild för då hade den grönskande bakgrunden också kommit med.
 
I skuggan blev det blåa mörkare. Utanför bassängkanten står deras tränare/skötare med belöning, i form av småfisk, förstås.
En härligt fartfylld show var det som jag nog kommer att blogga mer om lite senare i veckan.
 
Fler bidrag på temat "Blått" finner ni hos Fototriss.
 
#1 - Eva Trillian

Fina blå bilder kring ett av mitt (och många med mig) faovritdjur :)

#2 - Jah Hollis

Ja, det var fina blå nyanser i bilderna.

#3 - Misswhatsit

Fantastiskt vackra bilder! Ettan blir min favorit:)

#4 - Kerstins foto

Härliga blåa toner i dina bilder. Kan tänka mig att det var kul att se.

#5 - Anneli - A'la Foto

Den första bilden är helt underbar! Delfinerna är bedårande söta!!

Ha en skön söndag!

#6 - Tantkalle

Härligt blått och delfiner är så fina! Speciellt sista bilden är så bra!

#7 - Matfarbron

Dom är härliga delfinerna! Mitten bilden blev ju häftig med lite förklarande text

#8 - Ninni

Underbara bilder...snyggt trissat..=)

Kram Ninni

#9 - Mormor

De var herlige i det blå, delfinene.
Nydelig triss.
God søndag :)

http://www.starbear.no/mormor/2013/03/10/blatt-blatt-og-blatt/

#10 - Lotta

Härligt blått. Delfiner är så fantastiska djur

#11 - Anna Filipendula Rudbeckia

Flipper..himmel som jag levde mig in i det programmet som barn..vilka sköna djur detta är..vänligheten själv liksom.

#12 - Lena och Tommy

Wow, härliga blå bilder!

#13 - ormbunke

Vilken härlig resa du har varit med om.Tack för din kommentar. Ha de gott.

#14 - Anna-Lena

Väldigt härliga blå bilder.
Bra tolkning av temat.

#15 - Monica

Flott triss med nydelige farger!
:)

#16 - Marit Johansson

Vill hoppa i och simma i dina bilder, så inbjudande!

#17 - När Annie fotograferar

Åh, delfiner är så underbara!

#18 - Elisabeth

Fina bilder =)Delfiner är fina =)