Barbro S

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag
Nu är det dags för det varje årstid återkommande temat - Så här ser det ut där jag är idag. Här i Umeå kom sommaren med stormsteg och naturen formligen exploderade i växtlighet, både grönska och blommor. Sen sommarens första dag, den 16 maj enligt meteorologerna, har vädret varit så somrigt som det bara är möjligt och vi njuter verkligen av solens strålar och värmen som tinar bort allt vintrigt.
 
Kall vår blev supersommar och det blommar överallt. Vår innergårds fina kulle täcks redan av maskrosor, inte älskade av alla men väldigt fina just nu.
I rabatten trängs nyutslagna gullvivor med blå ormöga som blommat lite längre.
Igår kände jag doften för första gången i år, den ljuvliga från häggens blommor som i rasande fart slår ut i den här värmen.
Blå himmel, bara enstaka vita molntussar och ljuvlig eftermiddagsvärme på altanen. Visst blåser det lite emellanåt men det fläktar bara skönt :). Hoppas sommaren fortsätter lika bra som den börjar. Igår var det Urban så det bådar gott. Visst känner ni till den gamla ramsan: Urban, Vilhelmina, Blenda ska sommaren lända :)?
 
Fler bidrag på samma tema hittar ni hos Fototriss.
#1 - Maria

Härliga och finfina bilder!
Häggen är vacker att se på, men min allergi gillar den inte. Gick förbi en massa blommande hägg idag när jag var ute och det var inget bra alls :)
Ha en fin söndag!

#2 - Anneli - A'la Foto

HÄrliga bilder du bjuder på från din hemmamiljö!

Ha en skön söndag!

#3 - Anki

Skön triss med mycket försommarkänsla! Hos mig är häggen överblommad - det gick fort...

#4 - Mia Ahlstrand

Underbara bilder! Älskar mittbilden då både ormöga o gullviva tillhör mina favoriter :)

#5 - Misswhatsit

Underbara bilder med härlig sommarkänsla! :)

#6 - Violen på Brandholmen

Fina bilder! Jag gillar maskrosor, de lyser upp med sin solgula färg! Kände inte till ramsan så nu har jag lärt mig något nytt!
Ha en skön söndag!

#7 - Longevity - en blogg om hälsa

Jättefina blomsterbilder!

#8 - Nukke

Härliga, härliga bilder med fina färger och solsken !!!!!

#9 - Jah Hollis

Ja, det verkar vara full fart på maskrosorna i år. Fina trissbilder du visar.

#10 - Elisabeth

Vilka fina bilder! =) Härligt med så mycket fina blommor som blommar nu om våren =)

#11 - Bertil

Kan inte hålla med om att maskrosor är ogräs...
Fina försommarbilder !!

#12 - Freja

Åhh, vilka härliga bilder! Jag tycker oxå att maskrosor är fina, och även här har häggen precis blommat!

#13 - Anneli - A'la Foto

Underbara bilder där gult är lite dominerande i dagens tolkning! Fint som snus! :O)