Barbro S

Öronvärk
Sen några år tillbaka har jag besvärats av en skarp smärta i höger öra då och då, men aldrig lyckats komma på vad  orsaken skulle vara. När jag sökt hjälp på vårdcentralen har jag förstås inte haft värken som vanligtvis varar några timmar med varierande intensitet, så inte har jag fått någon hjälp därifrån. Någon enstaka gång har jag varit tvungen att ta en värktablett för att jag inte stått ut, men vanligtvis har jag bara varit i stillhet och försökt slappna av tills det gått över.
 
Häromdagen tänkte jag på att det faktiskt var väldigt länge sen jag hade ont i örat. Det ska man aldrig göra för igår kväll kom den igen, en skarp, brännande smärta. Jag kände först en kylande känsla och visste att nu är den på gång och sen bröt det ut ordentligt, men då la jag mig i sängen, höll huvudet så stilla som möjligt och läste ut boken på nattduksbordet. Till slut började jag gäspa och det är ett säkert tecken att spänningar släpper så sakta gick värken över. Varför skriver jag nu detta? Jo, jag kom på vad som har orsakat det hela.
 
Jag har ända sen datorer och senare mobiltelefoner kom varit elkänslig. Inte elöverkänslig som en del kan drabbas av och bli riktigt sjuka. Jag har istället känt värme och sveda i huden och blivit röd av strålningen tidigt vilket gjort att jag har kunnat undvika sjukdomen. Jag sitter aldrig länge framför datorn, jag pratar helst i min fasta telefon men på sommaren när jag flyttar ut till stugan finns bara mobilen att ha kontakt med. Nu under vinterhalvåret har jag inte pratat mycket i mobiltelefon men just igår ringde en väninna (från golfkursen) och det samtalet blev 25 minuter långt. Jag kände att örat blev varmt efter ett tag men trodde inte vi skulle prata så länge. I så fall hade jag ju kopplat in handsfree även om jag också kan reagera på den.
Tusse uppjagad av grannens hund på mitt brotak får lätta upp texten :).
 
I alla fall är jag helt säker på att det är mobiltelefonens strålning som orsakar öronvärken så jag måste bli lite försiktigare och inte ha så långa samtal. Det är skönt att förstå orsaken till det onda, men jobbigt förstås att undvika den när nu allt fler i min omgivning bara har mobil och därför ringer på min istället för på den fasta telefonen som jag gärna pratar länge i :).
Skön hibiscus med tre klockor samtidigt.
 
Nu ska jag beställa en bloggbok, alltså göra bok av min blogg som jag haft sen januari 2009. Den är ju både dagbok och album så jag vill gärna ha den kvar i pappersformat också. Tänk om något skulle hända på nätet och allt jag gjort bara försvann. Nej, det vill jag inte riskera. Men då måste jag byta tema, alltså utseende på bloggen tillfälligt så nu försvinner min fina headerbild ett tag. Jag har fått noggranna instruktioner så jag hoppas det går bra, annars blir det lite struligt.
 
En regnig dag som denna passar bra för olika inomhusaktiviteter. Sen ska jag baka om jag orkar och hinner något mer. Önska mig lycka till för jag gruvar lite med alla dessa koder och klickningar.