Barbro S

Fototriss - Smultronställe
Fototrissutmaningen har funnits i 5 år och firar det med en tävling på temat "Smultronställe". Priser är presentkort från Ving och jag har valt Prag som resmål.  Nog finns det fler städer jag gärna skulle åka till, t.ex. Budapest, Florens (har varit en gång) eller Barcelona (ska snart dit igen:)) men ingen av dem skulle jag kalla mitt smultronställe utan det är som alltid sen många år tillbaka vår kära stuga i Kulla.
 
Dit var jag också idag när sensommarvärmen kom tillbaka med besked. Ljumma vindar och en stark sol värmde hela förmiddagen på bryggan.
Här har soltiden passerat och bryggan skuggas några timmar, men solen liksom änderna kommer åter.
Här ser man att hösten närmar sig när färgerna blir varmare över lilla Kullasjön.
 
Jag fick besök av min systerdotter som bor i Uppsala idag och vi kunde äta lunch ute. +21° var det i skuggan men solen drog upp temperaturen betydligt. Den stekte nästan huden på armarna och jag som inte alls hade någon solskyddscreme på. Fast solstrålsvärmen var en illusion. Septembersolen tar inte alls på, märker jag ikväll.
 
När hon for började jag måla stugväggen ett varv till så mycket jag orkade innan energin tog slut. Mitt/vårt kära smultronställe kräver en del underhåll och jag håller sakta men säkert på att beta av det mest akuta. Alltså det jag själv kan göra. För större arbeten blir det att anlita hantverkare eller överlämna till syskonbarnen :).
 
Min sista bild blir en liten farvälbild då jag backar ut bilen och åker iväg.Stugan ligger där nu nästan helt i skugga när klockan närmar sig 17.
Redan i morgon återvänder jag till mitt kära smultronställe för att fortsätta måla tills färgburken är tom:).
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Beppan

Så vackert - och rogivande... Förstår att du trivs där i din stuga!

#2 - Ninni

Underbar tolkning...snygg triss....lycka till...!!!

Kram Ninni

#3 - Lena och Tommy

Åh vilka mysiga bilder på ditt smultronställe!

#4 - Nukke

Oj så vacker ställe !!!!!

http://nukkekotinukke.blogspot.fi/2013/09/fototriss-min-smultronstalle.html

#5 - Anna Filipendula Rudbeckia

Ja har man hus så finns det alltid något att fräscha upp med målarfärg..det är lycka att ha kraft och lust att jobba på sitt hus. Vackert..mycket vackert.

#6 - KajsaLisa

Sista bilden är jättefin i din rogivande triss. Falurött mot skog och vatten är verkligen snyggt.

#7 - ormbunke

Vilken underbar plats. Så fint ljus du har fått i bilderna. Ha de gott

#8 - Tant Otto

Så vackert och rofyllt smultronställe du har förstår att du trivs där..fin triss!

#9 - Agneta

Åh, så härligt! Balsam för själen...
En sjö intill är det enda jag saknar vid mitt smultronställe.

#10 - Anna-Lena

Lyckost!
säger jag bara.
Ett sådant smultronställe skulle jag också vilja ha.

#11 - Freja

Så vackert, verkligen ett smultronställe!

#12 - Tomtan

Där förstår jag att du vill vara!!! Vackert!

#13 - Tantkalle

Hög mysfaktor på ditt smultronställe! Kullasjön är verkligen ett fint ställe!

#14 - Jennah

Fin bild med ankorna! man tröttnar aldrig på att sitta och mata dem vid sjön :)

#15 - Axart

Fint ställe, och vatten drar alltid.

AX

#16 - Janne

Skön sensommarkänsla i dina bilder.

#17 - Jah Hollis

Ditt smultronställe ser fint och inbjudande ut.

#18 - sofie Persson

Det ser verkligen rofyllt ut!

#19 - Jah Hollis

Jag har glömt det mesta jag lärde mig om blommor i skolan, men kan det möjligen vara blåklint på min skånska äng? Det var hela åkerfält fulla av sådana blå blommor just där.

#20 - Anneli - A'la Foto

Den mittersta bilden är fantastisk! Så lyxigt att ha en stuga där!!

#21 - Elisabeth

Så lugnt och skönt det ser ut =)

#22 - Karoleen

Ett så vackert ställe ni har! Första bilden förmedlar lugnet så bra.


Ska bli riktigt svårt att välja ut finalister men också väldigt roligt. Vi håller tummarna =) Lycka till!