Barbro S

Fototriss - Personligt
Ett inte helt lätt ämne i veckans fototriss. Själv tänkte jag genast på mina tavlor som faktiskt var anledningen till att jag startade den här bloggen 2009. Sen gled jag snabbt in på vardagen, kattor, resor, utflykter och annat mer personligt, var det ord som kom till mig. Men personligt på ett annat sätt, inte så lätt att visa i tre bilder nu :). Så därför återvänder jag till konsten. 
 
Här är min senaste oljemålning, en ofullbordad sådan sen drygt ett år.
Hunden är jag nöjd med, fast pälsen är inte färdig, den heller. Jag målade intensivt mellan 1993-94, då jag gick kurser, till 2006 då jag flyttade hit. De senare åren blev det allt mer glest mellan skapandet, och nu tvivlar jag på att den här någonsin blir klar.
 
För två år sen fick jag en ateljeplats och försökte mig på att komma igång igen, men jag fick tvinga mig dit och sa så småningom upp platsen då den mest gav mig dåligt samvete. Den här tavlan hann jag i alla fall färdigställa. 
Det är ett foto som tagits av vännen när han var yngre. Stenarna fick jag till men snön var svår att få bra.
 
Mitt tredje personliga bidrag blir från min mer intensiva period då jag mest målade inifrån. Den här kallar jag "Vänner".
Jag känner att jag tycker så mycket om mina tavlor (inte alla förstås) och att jag ibland längtar efter att måla men det blir liksom inte av. Visa dem på utställning och försöka sälja var inte min grej men ett tjugotal har jag i alla fall lyckats sälja och säkert gett bort lika många. Det var lättare när vi var en grupp som hjälptes åt, roligare också :).
 
Så blev mitt personliga bidrag. Andras fototrissbidrag hittar ni här.
 
 
 
#1 - Madde

Fina tavlor och lite synd att du saknar inspiration för att fortsätta.

#2 - Lajsas Fotografi

Fina målningar! =)

#3 - Violen på Brandholmen

Fin personlig triss! Hoppas inspirationen kommer tillbaks så att du vill måla igen! Bild nummer tre tycker jag mest om, den är enkel och distinkt!
Ha en skön söndag!

#4 - AXart

Så fint att du visar din konst och skriver så personligt. Ett själens uttryck, i färg.
AX

#5 - Steffe och Ingrid

Fin tolkning av temat. Alla konstformer är ju mycket personliga både för konstnären och betraktaren/lyssnaren.

#6 - anki-itte

Känner igen mig i det du berättar. Mitt staffli står i hörnet med motiv jag skulle måla, men .......

#7 - lilalili

Härliga bilder på jättefina tavlor! Vad synd att du saknar inspiration just nu! Hoppas den återvänder!
Ha en fortsatt skön söndag!

#8 - Hanna

Personligt till tusen, så vackert du målar och målningarna blir ju riktigt personliga i motiven du skapar. Gillar! Ha en fin söndag :-)

#9 - Bitten

Vackert och personligt!

#10 - Gammelsmurfen

Snyggt!

#11 - Freja

Personligt på många sätt. Jag gillar verkligen hur du fångat den där intresserat nyfikna känslan hos jämthunden på den första tavlan!

#12 - Kerstins foto

Fina tavlor, du är duktig på att måla. Gillar speciellt den sista tavlan. Känns varm på nåt sätt.
Hoppas att du hittar tillbaka till inspirationen och kan färdigställa dina tavlor.

#13 - Jenny

Du är riktigt talangfull! Gillar verkligen den sista bilden.

#14 - Scaniatjejen

Verkligen personligt! Hunden på första tavlan är helt underbar, precis så där står min jämthund när han hör något nytt spännande ljud. Otroligt gulligt.=)

#15 - Agnes Edin

Vilken trevlig och inspirerande sida, mycket fin konst och många fina fotografi. Kan man komma i kontakt med dig via mail? vänligen /Agnes

#16 - När Annie fotograferar

Olja är svårt men roligt! :-) Personlig triss!!