Barbro S

Fototriss - Grått
Vilket otroligt passande tema då dagarna  varit så enahanda grå sen drygt tre veckor tillbaka. Då en kort solglimt och före det grått igen. Temat piggade i alla fall upp mig och jag begav mig ut i min närmiljö med kameran.
 
Vad säg som grå gång/cykelbana med gråvit katt (min Tusse) på? Grå moln fördystrar dagen som vanligt.
Jag tänkte hela tiden på grått = fult, men upptäckte att så är det ju inte alls. I radhusområdet bakom oss (de gula husen) finns det både grå och rosa hus i olika nyanser. Där såg jag att grått mot grått är riktigt fint.
Jag hade tur att husägaren just var ute och skottade sin uppfart. Jag fick då tillfälle att fråga om lov att fotografera, vilket hon inte hade något emot. Annars kan det kännas lite kymigt att gå in på någons entré för att ta sin bild.
 
En bit bort hittade jag nästa grå föremål, en silvrig bucklig hink med torra växter i.
Snabbt märker man hur oändligt många nyanser det finns av grått. Visst är det nästan en boktitel :)? Som jag dock inte läst.
 
Fler bidrag på samma tema hittar ni hos veckans Fototriss.
 
 
#1 - Carola (Stolt Mamma till åtta)

Så fina bilder även om det är grått :)

#2 - Steffe och Ingrid

Ja visst är det spännande med grått också. Sista bilden blir vår favorit.

#3 - KajsaLisa

Första bilden ser riktigt hal ut och det gula bryter av fint.

#4 - Tant Otto

Fina bilder! Men jag ser inte den första!

#5 - Meta

En av de nya färgerna i ute inredningen är grått så temat passar ju bra till det, du har börjat ser jag,bra triss.
Ha en fin dag
Meta

#6 - Lajsas Fotografi

Fina bilder med temat grått som du bjuder på =)

#7 - Freja

Vackra gråa toner i dina bilder!

#8 - Lissen

Grått är färgen som vi kommer att se mer och mer i inredning t.ex. Det finns något mjukt i den färgen

Tyckte jag hade riktigt mycket grått i mina bilder :-)

Ha en bra vecka. // Lissen

#9 - Åke

Nej grått är inte fult! Det har du bevisat också :)