Barbro S

Fototriss - Spår
Veckans triss vill ha tre bilder på temat "Spår". Hela fredagen och natten mot lördag snöade det ymnigt. Jag tror faktiskt det är vinterns rejälaste snöfall. Först behagliga -2-3° med lättskottad snö, men sen kom de tråkiga plusgraderna igen och gjorde snön tung och besvärlig. Men vitt och vackert är det. Däremot ingen sol när jag tog kameran med mig på en spårletarpromenad.
Mellan husen finns skogsområden lite här och där. Det gillar jag. Här har någon spårat sig fram genom nysnön.
 
När jag kom ut mot Ersbodaängarna hade en glad hund lämnat spår efter sig.
Jag gissar i alla fall att det är så :).
 
Lite längre bort från husen var inte gång/cykelbanan plogad men ett stordäckat motorfordon hade framförts med bra spår att promenera i.
Ännu lite längre fram höll en gul traktor på att ploga framför mig. Även om det då blir lättare att gå så spänner jag mig lite i gammal rädsla för stora traktorer, men den drog iväg så jag slapp möte på smal gångbana:).
 
I eftermiddag sprack molnen upp och flikar av blå himmel syntes för första gången på en månad. Solen visade sig inte helt men anades bakom lätt dis. Må den komma igen ordentligt för nu känns solbristen akut!
 
Andras bidrag på temat Spår hittar ni hos Fototriss.
 
#1 - Bitte

Vilka härliga spår i snön. Saknar verkligen de sista snörika vintrarna som vi har haft i Stockholm. Här finns väldigt lite snö kvar.

#2 - Steffe och Ingrid

Jättefina bilder på den nyfallna snön, och de olika spåren i den.

#3 - The one and only Nettan

Vackert och rofyllt. / Nettan

#4 - Lajsas Fotografi

Fina vinterbilder =)

#5 - Freja

Snyggt spårat i snön, jag fick problem med det när jag försökte, tövädret hade förstört alla spår...

#6 - Axart

Fint trissat, och snön den verkar tina bort, återigen.
AX

#7 - KajsaLisa

Du fick till ett härligt ljus i dina bilder trots att solen inte var framme..

#8 - Connie Tornevall

Vacker triss, de glada spåren från hunden gillar jag skarpt!

#9 - Scaniatjejen

Ser ut som en skön promenad! Fint med spår av glad hund.=)

#10 - Åke

Tydliga spår och det verkar varit en fin promenad :)