Barbro S

Vintrigt kattliv
Det är alla hjärtans dag idag och vädret är lika grått som det varit de senaste tre veckorna. Sist jag såg solen var söder om Ö-vik den 25 januari och i Umeå någon dag innan, men då var den bara framme någon timme. Dagen lystes dock upp av den stora fina buketten med röda rosor som levererades till min dörr i morse. Sådant är jag inte bortskämd med så jag njuter lite extra. Annars är det tungt och det skyller jag på solbristen.
 
Tusse har varit dålig i magen och jag har gett specialkost i en vecka vilket har gett resultat. Men nu när jag börjar ge lite vanligt också så klarar inte hans mage det. Det blir till att återgå till specialen. Det jobbiga är att jag har två katter och kan nu inte ha mat framme till den andra för då äter Tusse den. Det går bra när jag ändå är hemma men blir svårare när jag måste vara borta från dem många timmar.
Vintern har varit lite tuff för Tusse men här vilar han i alla fall i pusselkartongen. I januari var det. Ibland hjälper han också till:).
Koncentrerat letande!
 
Jag har inget nytt att berätta nu utan det blir bara lite kattbilder jag inte visat tidigare. Här är båda två under bordet.
Annars vill de mest sova.
Måste du väcka mig, ser det ut som att hon tänker.
 
Eller sitta i fönstret och spana.
Lilla fröken får jag nästan tvinga ut varje dag så hon får lite luft och lite motion, men kul är det inte. Fast för några dagar sen upptäckte hon att gräset tinat fram och det piggade upp henne litegrann.
 
Tusse passar på när matte inte har koll.
Bland underkläderna vill jag verkligen inte ha honom då han hårar en del nu på vintern, men vad bryr sig Tusse om det:
 
Hon, Desirée, hårar mer så jag kanske får vara glad att det inte var hon som hittade min öppna låda. Snart ska jag åka till vännen och mysa lite. Det blir nog På Spåret som lockar och före det lite god middag, inne eller ute på restaurang. Inget är ännu bestämt. På söndag besöker vi i UMeGänget muséet för att titta på Sune Jonssons bilder.
 
Trevlig helg till er alla!