Barbro S

Fototriss - Rörelse
Aj då, i inlägget jag gjorde igår hade de två första bilderna stämt så bra. Som tur var tog jag två bilder var av barnen när de skulle visa sina volter vilket passar så bra till veckans tema, Rörelse.
 
Upp i luften innan själva volten är L, min brorsdotters son.
Nätet saboterar skärpan en del, men den är ju bra för säkerhets skull.
 
A, lillasyster, vill inte vara sämre och här är hon på gång.
Här ser ni hur rörelsen fortskred.
 
Idag har jag varit ensam på min stuga och det är inte så lätt att fotografera sin egen rörelse utan stativ. Jag fick inspiration av förra veckans tema och satte mig på bryggan för att doppa fötterna i sjöns rena vatten som nu fått en behaglig temperatur.
Lite plask och rörelse innan jag steg i och vadade ett tag bland simmande grodyngel. Jag räfsade botten för framtida dopp och såg också två hästiglar, men på behörigt avstånd som tur var. De ska egentligen inte ge sig på människoben men lite läbbiga är de allt. Nästa dag solen skiner så simmar jag nog ut i vår lilla Kullasjö :).
 
Fler bidrag på temat Rörelse hittar ni hos Fototriss.
 
#1 - Violen på Brandholmen

Härligt att se barn röra sig och ha roligt! Tror dina fötter hade en skön stund när de rörde sig fritt i vattnet! Ha en skön dag!

#2 - Steffe och Ingrid

Härliga action-bilder med barnen, och den lite stillsammare bilden på ditt sköna fotbad. Andra bilden blir vår favorit.

#3 - Gunvor

Riktigt fina bilder i temat! Dina fotrörelser i vattnet ser så härligt ut. Fast grodyngel o hästiglar låter inte så mysigt att bada med. Tur du bara badade fötterna.
Lekande barn i rörelse är alltid kul.

#4 - Kattastrofen

Härlig triss! Den sista bilden blir min favorit. :D

#5 - Kari

Tre fine bilder på rørelse. Bild nr 3 ble min favoritt; Fikk lyst til å bade tærne jag med!

#6 - Monica o Jacob

Vilka härliga bilder, får sådan lust att prova grannens studsmatta.
Mysigt fotbad
Ha en skön kväll

#7 - KajsaLisa

Mycket rörelse i dina bilder, man får lust att vara med :)

#8 - Eva Trillian

Rörelse med variation :) Snyggt med vattnet i sista bilden!

#9 - Freja

Vilka härliga aktionbilder på barnen, men min favorit blir ändå dina fötter. det ser så skönt ut!