Barbro S

Blandat och gammalt.
Det händer inte så mycket nytt att berätta om just nu även om jag har fullt upp på dagarna, med trädgårdsarbete här hemma, planering flytt till stugan, golf och orientering m.m. Fortfarande pågår reparationer på stugan men trots att jag hade hoppats att det skulle vara klart innan jag flyttar dit med mina katter så blir det inte så.
 
Skogsluffen med väninnan avslutar vi i alla fall efter att två gånger ha slagits mot massor av mygg i skogarna medan vi letade våra kontroller. Ja, letandet gick hyfsat bra men fikapauserna var rena plågan. Vi fortsätter i slutet på augusti när myggen minskat betydligt. Golfen däremot försöker jag hålla igång med en runda en gång i veckan. Igår var jag ute med två väninnor. Vännen har tyvärr skadat sin fot så han kan inte spela på ett tag.
 
På väg till bilen igår såg jag en liten harpalt ligga ihopkrupen på en jordplätt vid vår tvättstuga/samlingslokal. Jag hejade glatt på den lille brune och tvekade om det var en hare eller en förrymd kanin. Men vaktmästaren bekräftade att de sett två tidigare. En kväll i maj såg jag en stor hare från balkongen. Den hade fått ögonkontakt med Tusse som låg spanande på en sten och stod still så jag hann springa efter kameran. Men sen blev det darrigt.
Ni ser ändå tydligt att det är en hare, inte sant?
 
Tusse gjorde ett halvhjärtat försök att jaga den, men gav upp och kom hem ganska snabbt. Här spanar han på mig istället, några veckor senare.
Koncentrerat uttryck. När det började bli varmare på våren plockar jag bort all isolering på balkongen, bl.a. den här filtklädda madrassen som fick torka i hallen och då lockade de små.
Häromdagen gick Desirée frivilligt in i sin transportbur och lade sig på den blå, håriga fleecefilten. Det har hon aldrig gjort tidigare utan jag brukar vara tvungen att hälla ned henne i den när vi ska ut och åka. Hon brukar protestera med utspärrade klor så jag är ofta lite riven efter de dusterna. Men nu!!! Jag undrar om hon längtar till stugan :) eller så blev jag orolig att hon var sjuk. Då kan de göra underliga saker för att märkas. Men hon verkar helt okej så jag gissar på det första.
 
Har jag berättat att jag såg Mikael Wiehe på Kulturnatta?
Jättebra konsert var det.
 
Det grönskar och blommar för fullt på vårt område. Ja, överallt annars också denna ljuvliga sommartid.
Här är det prydnadsäppelträdet som blivit så fint. Nu har några dagar gått och blombladen täcker marken. De som är kvar har bleknat betydligt.
 
Mer har jag inte att förmedla här utan nu är det utemiljön som lockar. Ska riva bort en perenn som förökat sig ohemult och köpa någon ny, mer måttlig blomma dit. Jo, mitt första dopp tog jag i söndags, en skön simtur i vår lilla sjö. 
 
Trevlig helg till er alla.