Barbro S

Fototriss - Djur(iskt)
Min triss blir mera djur än djuriskt, tror jag, då det senare ordet nästan mer förknippas med osmakligt, våldsamt och otrevligt mänskligt beteende. Jag vände mig direkt till en av mina små djur som sov så sött bredvid mig. Men för att få lite mer liv i bilderna störde jag henne i sömnen och fotograferade med enhandsfattning, vilket inte ger den bästa skärpan, tyvärr.
 
Vakna, lilla djuret! 
Desirée hälsar med mjuk tass, inga klor än.
 
Sen lockar jag med läckra mjölklinser med kattmynta i, högt däruppe.
Då åker klorna fram och pressas ned i filten innan det tänkta språnget uppåt. Just det lyckas jag inte fånga på bild utan det blir mer stillsamt djuriskt beteende. Typiskt renlig katt att direkt vilja tvätta sig efter en liten godis.
Hoppas ni tycker jag fått fram lite djuriskt i bilderna i alla fall. En katt är ju aldrig helt tam, utan en del av det vilda finns nära.
 
Fler trissbidrag hittar ni här.
 
 
#1 - Violen på Brandholmen

Så mysigt med en kattriss! Fina bilder och trevlig text!
Ha en skön söndag!

#2 - Meta

Sicken härlig katt. Snäll på att sälla upp när matte vill nåt Bra triss.
Ha en fin dag
Meta

#3 - Gammelsmurfen

Mysig färg på den kissen

#4 - Cecilia Artista

En så söt och mysig katt du har!
Fin kattriss!

#5 - Rajson

Hade jag bott på landet skulle jag absolut ha katt.
Mysiga bilder!

#6 - Matfarbron

Trevlig katt på trevliga foton!

#7 - Matfarbron

Trevlig katt på trevliga foton!

#8 - Lajsas Fotografi

Vilken fin kisse du har! =)

#9 - KajsaLisa

Riktiga mysbilder, han verkar ha det bra hos dig :)

#10 - Connie Tornevall

Vacker katt och triss! Du får fram det djuriska i kissen, speciellt bilden i mitten!

#11 - lilalili

Jättefin triss och jättefin kissekatt!
Ha en fortsatt fin söndag!

#12 - Tantkalle

Fina bilder på missen =)

#13 - Lena och Tommy

Fina bilder på kissen!

#14 - Scaniatjejen

Fin katt och bra text till!=)

#15 - LottaO

Vad trevligt det hade varit om vi fått höra "spinnet" också!

#16 - Freja

Så fin hon är! För att jag skulle få foton på min katthona fick jag locka henne med mitt utsläppta hår, hon älskar att tvätta det...