Barbro S

Fototriss - Solitär
Det är mulen, disig lördag med en ny fotoutmaning från Fototriss. Solitär är temat. Jag går inte ut nu och att leta motiv inomhus lockar mig inte idag så jag återvänder med glädje till bilder från resan utomlands. Dessa grandiosa kvinnor låg utanför ett museum i Pesaro, solitärer i gatubilden på var sitt håll.
Inte bara ensam utan också huvudlös.
 
Lite mera komplett är nästa kvinnofigur.
Så rofylld vilar hon på gatstenarna, kan inget annat. Jag hittar en skylt som berättar att dessa två med flera var en del av scenografin i operan Zelmira från en Rossini operafestivalproduktion 2009.
 
Från land till hav. Där hittar jag en solitär i det stora blå: en motorbåt som rusar fram över Adriatiska havet.
Lite haltande triss kanske, men vad gör man inte när man vill vara med men inte ids engagera sig nog för att ta nya bilder :).
 
De andras bidrag hittar ni hos Fototriss.
#1 - Lajke

Hej och tack för kommentaren!
Din triss är inte så dum heller, havet är väldigt vackert på sista bilden!

/Lajke

#2 - Violen på Brandholmen

Härliga "fallna kvinnor"! Vilket fynd du gjorde och kul att de varit med på operascenen! Tur att man har ett bra arkiv när man inte kan gå ut och fota!
Trevlig helg!

#3 - Monica o Jacob

En riktigt läcker triss även om det nog är lite kallt och hårt att ligga så där på gatan;-)
Ha en skön helg;-)

#4 - Lena i Wales

Fin triss! Roligt att titta in hos dej! Ha en bra helg!

#5 - Eva Trillian

Sista bilden kommer som en liten överraskning när den bryter helt mot tonen satt i de två första bilderna :) Kul!

#6 - Berit E i Kasperian

Arma kvinnor, ett sånt öde... :D
Fartig bild på båt och hav, som kontrast.
Berit E

#7 - Anonym

Fin triss du hittade i arkivet! Är väl lite yrkesskadad..........som den undersköterska jag är vill jag gärna lyfta upp damen och hjälpa henne till en mjukare plats att vila på! :)

#8 - Pia

Tycker inte alls din triss är haltande, möjligtvis skulpturerna ;) Men de är mer än halta. Härliga bilder!

#9 - Musikanta

Underbar skiftande färg på havet. Visste inte att man skulle behöva ha någon sorts tema på krysset? Jag trodde det räckte med tre bilder - gärna olika som illustrerade detta. Kul bilder på det stackars damerna och fin bild på den ensamma båten.
Kram

#10 - Jenny

Fina bilder!

#11 - KajsaLisa

Tycker du fick till det bra, hon i mittenbilden har verkligen lagt sig till rätta

#12 - Spanaren

Fina trissar!
Gillar båtbilden bäst/ kram

#13 - Freja

De två första ser ut som om de ligger och väntar på att komma till användning igen... Snyggt trissat1