Barbro S

Mot havet
Det var bara att fortsätta den stora gatan några hundra meter för att få lite havsutsikt i Pesaro. Allt mer dekorerade hus dök upp längs gatan och på fina tvärgator kantade av lummiga alléer.
Lite förmögnare kvarter, kanske?
 
Jag kikade in i en trädgård som redan var pumpaprydd.
Ovanligt citrongula men det måste väl ändå vara pumpor?
 
Snygga bänkar vid strandpromenaden som så här års var väldigt tom.
Ett vackert konstverk lockade ögat, men den helt perfekta bilden lyckades jag inte ta.
En mobilpratande man stod i vägen och störde helheten så jag fick nöja mig med en mindre del. Läckert är klotet i alla fall där det speglar sig i det okrusade vattnet.
 
Lite mer liv är det i Adriatiska havet fast vindarna var lugna 5 oktober.
Naturligtvis fick jag syn på lite fåglar där ute på stenarna.
En skarv och några trutar i möte.
 
I parken så fina blommor, tror inte det var gladiolus men vet inte vad de kallas.
Efter denna sköna promenad med stillsamt vågljud från havet och lugn trafik på gatorna då det var siesta började vi känna oss sugna på mat. Här tog de faktiskt siesta mellan 13 och 17 (el 16) fast de på många större orter numera har avskaffat siestan. Vi var lite oroliga att vi inte skulle hitta någonstans att luncha men det ordnade sig, vilket jag återkommer till.
 
Frost på taken, mulet och regn på marken är det utanför mitt fönster på Ersboda i Umeå idag, så jag njuter lite extra av att minnas de fina dagarna på vår resa i Italien.
 
Ha en fortsatt trevlig vecka! Idag ska vi kanske gå på bio och se filmen om Björn Afzelius som turligt nog inte har slutat gå på biograferna än.
 
#1 - Freja

Vilken vacker promenad, tack för att jag fick följa med!