Barbro S

Fototriss - en del av mig
Fototriss vill att vi med tre bilder visar en del av oss själva och det ska väl gå bra. Jag fokuserar på min glädje att vara ute i skog och mark med foton från dagens svamputflykt. Så mycket svamp kom vi inte hem med men tre små förpackningar gula kantareller ger lite god smak åt såser och stuvningar i vinter.
 
Efter att ha besökt de kända svampställena var det dags för fikapaus. Att sitta ned i skogen med tetermos och mackor är verkligen något jag gillar, en stor del av mig den varmare årstiden.
Sen vandrade vi vidare lite mer på måfå men mest bara tegelsopp hamnade i korgen, väninnans, jag koncentrerar mig på kantareller i år. Också en del av mig, att inte plocka alla svampar jag känner till utan bara de godaste för att inte förta mig och bli helt uttröttad. Det ska vara roligt att gå i skogen :).
Här tittar jag på de vackra asplöven i fina färger. Funderar på att ta med hem men väljer att lämna kvar. Eftersom skörden blev liten blev utflykten inte så långvarig. Då hann jag också med att besöka stugan som verkligen är en stor del av mig. Där trivs jag mer och mer för varje sommar jag bor där.
Natten till idag var temperaturen ned på bara +1° så jag passade på att ta hem några av tomatstjälkarna som får mogna i mitt badrum. Ser ni stugväggen som lyser vackert nymålad? Den har jag målat i år. Det går sakta för mig då rester av stresskador från utbrändheten följer mig i livet. Fortfarande vilar jag inte tillräckligt men den här årstiden är det så roligt att vara ute i skog och mark, spela golf, orientera m.m. så jag får ta mina besvär (tinnitus som tjuter m.m.) och hoppas att det går att  vila bort dem mer den kallare tiden.
 
Fler bidrag på Fototriss tema "En del av mig" hittar ni här.
 
 
 
#1 - Tantkalle

Härliga bilder av dig i trivsamma miljöer!

#2 - Beppan

Intressen jag delar med dig! Svamptider = härliga tider. Fast jag är dålig på att stoppa i tid - kommer hem med korgen smockfull och får sitta till långt in på kvällarna och rensa...

Fin stuga :-)

#3 - Bitten

Härlig triss!

#4 - Berit E i Kasperian

Fin triss, säger en hel del om dig. :)

#5 - Cecilia Artista

Härligt med en svamptur i skogen!
Förstår att du gillar din stuga. Den ser så fin ut och säkert skönt att återkomma till!

Hoppas du blir bättre från dina besvär!

#6 - Scaniatjejen

Förstår att du trivs i dessa miljöer och roligt att få se dig där! Att vara i naturen brukar ju i alla fall vara bra om man har en utmattningsdepression så jag hoppas att det väger upp för dig.

#7 - KajsaLisa

Fin skildring och jag förstår att skogspromenaderna är viktiga för dig om du gått i väggen. Vara ute i naturen och bara finnas till där är rogivande.

#8 - cissi

Vilken fin stuga du har!! Kan tänka att den ger lika mycket ro som skogspromenaderna!

#9 - Freja

Jag är sjukskriven för utmattningsdepression nu och var det en sväng för 10 år sedan oxå. Sviterna får jag nog dras med hela livet, jag tränar på att portionera min energi till det som jag mår bra av...

#10 - Axart

Fint trissat! jag är också förtjust i skog och svamp, en njutning.
AX

#11 - Musikanta

Roligt att titta in hos dig och vara med på din svamputflykt. Skulle också vara kul att få veta vad som döljer sig bakom "Konstbarbro."
Kram

#12 - Tomtan

Riktigt härliga bilder!

#13 - Åsbergs Foto

Härliga bilder på dig i den miljö där di verkar trivas!