Barbro S

Fototriss - Struktur
Jag har varit till Amsterdam i veckan och tagit över 300 bilder. Ändå hade jag problem när jag skulle välja foton till veckans fototriss, som har temat struktur. När jag tog det lugnt och läste den länkade definitionen av struktur, något fysiskt man kan känna på, blev det lite lättare. Då finns det ju nästan överallt.
 
Ost har en speciellt struktur, i detta fall blir det förstås plasten och vaxöverdragen man här kan känna på.
Men när de tagits bort och man skär sig en skiva eller bit kan man på tungan känna mer av ostens struktur, och smak förstås. 
 
Denna vackra dörr har både trä och metallstruktur.
Inuti marmor både på golv och pelare.
 
Sen kan jag inte låta bli att ta med en blomsterbild från Keukenhof, inte den vackraste, men nästan den färgrikaste kompositionen med massor av blombladsstruktur :).
Framöver blir det många bilder från Amsterdam med omgivning, men på en triss räcker tre.
 
Andras bidrag på samma tema hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Anne (MacHenry's)

Åh dörren var läcker tycker jag. Blir mer och mer sugen på en resa till Amsterdam!

#2 - Eva Trillian

Fina bilder från Amsterdam:) en bråkdel av din skörd. Förstår att det fanns mycket att fota!

#3 - Lena i Wales

Fina bilder!
Jag har varit i Holland som reseledare ca 40-50 gånger och besökt Keukenhof ung lika många gånger. Alltid lika fint!
Ha en trevlig helg!

#4 - Susanne

Spännande och vackra bilder.

#5 - Kari

Så heldig du har vært som har vært i Amsterdam på våren: Jeg vil også dit en gang: Elsker vårløker. Derfor blir også blomsterbildet min favoritt! Klem. Kari

#6 - Violen på Brandholmen

Härlig variation av olika strukturer Dörren är imponerande! Har också varit i Keukenhof och njutit av färgprakten men det är några år sedan!
Trevlig helg!

#7 - Borgmästaren

Roligt att se dina bilder. Jag var i Amsterdam förra året vid den här tiden, rolig påminnelse att se din triss.

#8 - cissi

Amsterdam hör man mycket gott om. Och efter din triss blir jag ju inte precis mindre sugen på att åka dit!

#9 - Veiken

Amsterdam är fint,fast det var länge sedan vi var där.
Ost är en del av mitt liv. Det kan jag äta hur mycket som helst. tyvärr lägger det sig runt midjan,
Dörren njuter jag av på ett helt annat sätt. Vackert.
Keukenhof är fantastiskt så här års och din bild visar verkligen det!
Ha det fint!

#10 - Axart

Fint trissat!
AX

#11 - Anni

Åh, så härligt med en vårtur till Amsterdam! Och så fina bilder du tagit - en bra blandning av strukturer. Holländsk ost är inte dum alls och dörren är ursnygg.

Mina skålar utan snacks ser du här:
http://vardagsnjutning.blogspot.se/2015/02/turquoise-monday.html

#12 - Berit E i Kasperian

En hel massa strukturer här. :) Mittbilden i synnerhet sätter min igång min fantasi. :)