Barbro S

Fototriss - Jul
En lite julig triss ska jag väl hinna med innan jag åker ned på stan för att träffa vännen och köpa sista julklappen. Utanför jobbar traktorn med att skrapa frusen blötsnö från gång- och cykelbanor men solen skiner och det är tråkigt nog plusgrader så det tunna vita kommer att försvinna.
 
Inomhus däremot lyser det av rött, guld, silver och glitter för jag gillar att julpynta. Inte så stilfullt direkt utan bara mycket härligt varmt juligt. Min gamla tramporgel med fyra trasiga tangenter får åskådliggöra det.
Jag har ärvt den av min mor som kunde spela på den. Jag däremot, kan bara klinka "Gubben Noa". Två fulsnygga loppisvaser som jag aldrig har sett någon annanstans har jag fyllt med tomtar. De skrek till mig att köpa dem för 35 resp 40 kronor och jag har letat på nätet för att se var de kommer ifrån men inte lyckats. Nu får de vara med i julpyntet.
 
På bordet min tomtesläde från Fyrklövern tillsammans med de fina rosorna jag fick av väninnan då jag bjöd henne på litet glöggkalas i torsdags.
Svårt få den perfekta skärpan utan blixt men med blixt blir det så kallt och för ljust, upplever jag. Jag kanske skulle ha väntat till mörkrets inbrott innan jag tog bilderna.
 
Svårt med skärpan är det också när man utomhus får fint julbesök. Den hittade min kokosnöt igår och idag var det till och med två av dem men bara en fastnade på bild.
Så fint tecknad den är, vår större mest vanliga hackspett.
 
Det blir min juliga triss och med det får jag önska er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.
 
Andras bidrag till samma tema hittar ni här.
 
 
#1 - Janne

Fridfull härlig jultriss du har gjort här med så har vi ingen snö för vi har hela 10 grader varmt ute rena rama våren stället för vinter ..Önskar en God Jul & Gott Nytt År

#2 - Sylvia

Ingen snö här så julkänslan är inte hundra men gör mitt bästa för att den ska infinna sig trots att det är 10 + ute.
Dina foton har en fin julkänsla i sig. Önskar dig en god jul :)

#3 - Violen på Brandholmen

Så mysigt du har pyntat hemma hos dig! Fint med det röda som lyser upp och är en riktig julfärg!
Vi har 10 grader varmt så ute är det inte mycket till julstämning! Har just satt i gång med julförberedelserna och snart känns det som jul hemma hos oss också!
Ha en skön helg!

#4 - Monica o Jacob

Orgeln var riktigt julfin.
Vi har också Större Hackspett även om jag tycker dom blivit färre.
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
http://ingemix.bloggplatsen.se/2015/12/19/11235931-fototriss/

#5 - Bitten

Juligt hos dig.
God Jul!

#6 - Anneli - A'la Foto

Underbara bilder med julig stämning! De där vaserna blev jag nyfiken på! Kan du inte visa dem närmre?

Hackspetten är jättefin!

Ha en skön jul!

#7 - Åke

Det var ena riktiga julstämningsbilder du bjuder oss på :) God Jul nu!

#8 - Oliver

Fin och välskriven julrapport med sköna bilder till. God Jul!

#9 - KajsaLisa

Även om orgeln är trasig så fungerar den ju som bas i julpyntet. Fina bilder.

#10 - Veiken

Julpynt ska vara mysigt och hemtrevligt. Precis som man vill ha det! :) GOD JUL!

#11 - Arja

Fina julbilder och läckert med tramporgeln som en snygg inredning.
God Jul!

#12 - Marja

Så fint du har pyntat hemma hos dig! Och hackspetten är så vacker i sina färger.
God Jul!

#13 - Jessica Högberg

Jättehärlig jultriss!!