Barbro S

Fototriss - Något ätbart
Lite kreativt tänkande krävdes av mig för att finna aktuella bilder till veckans trisstema. Jag är bara hemma en snabbis från stugan och ska hinna med en del annat, lite måsten, och hinner därför inte ta nya bilder.
 
Om man tänker sig temat med ett frågetecken efter så får jag till det. Något ätbart?
Denna lilla krabat kom kravlande mot mig där jag satt bakom stugan med en bok och lite mat (icke fotograferad). Paddan passerade mig, tog ett litet skutt och fortsatte längs stuggrunden (som inte ser så bra ut). 
 
När en öppning visade sig valde han att hoppa in där.
Nej, padda vill då inte jag äta, men en som funderade på om hon såg något ätbart var min lilla katt, Desirée.
I alla fall ser det ut så :).
 
Då fick jag vara med i trissen ändå. Fler bidrag på samma tema hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - KajsaLisa

Tror inte katter gillar grodor men allt som rör sig är ju spännande, kul bildberättelse.

#2 - Anna-Lena

Här fick du till en annorlunda triss. Kul.
Grodlår sägs ju gå att äta, men paddlår har jag inte hört talas om. Vill inte smaka.... varken det ena eller det andra.
Det är säkert en delikatess om man är en rovfågel.

#3 - Musikanta

Härlig originell triss!
Kram från Ingrid

#4 - Berit E i Kasperian

Finns säkert dom som gillar paddor också. Fast om dom har vingar eller fyra ben eller nåt annat, det vet jag ju inte. :)
Kanske nån med två ben gillar låren. :)

#5 - Violen på Brandholmen

Mysig bildberättelse! Tur att vi har olika smak och att en del gillar grodlår och andra inte! Undrar vad katten kom fram till, blev det en smakbit?