Barbro S

Fototriss - Så här ser det ut där jag är - Sommar
Vilken tur att solen skiner idag när vi ska visa Fototriss hur det ser ut där vi befinner oss just nu. Ja, just nu sitter jag vid datorn hemma, men jag bor nu på stugan i Kulla sen 1,5 vecka, så det är där jag är.
Vår stugtomt bredvid Kullasjön utanför Umeå.
 
I morse kom äntligen en andmamma med små på besök och fick sig ett kex.
Mörten blev också glada då de äter smulorna och gäddan kom glidande för att om möjligt få sig en mört. Vattnet är så klart att när solen lyser på det ser man allt. Miljoner små paddyngel har vi också simmande vid bryggan men inte just idag.
 
Roligt är att de svarta violerna jag fick av en väninna för flera år sen blommar nu efter att det regnat hela våren och försommaren.
Vår tomt är annars torr och sandig med tall, lingonris (men inga lingon) och ljung som trivs bäst. I bakgrunden krukor som väntar på att fyllas med fina blomster. Det är så jag får tomten att blomma, inga rabatter fungerar.
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Violen på Brandholmen

Vilken fin miljö du har runt omkring dig! Visst är der härligt när solen lyser och man kan ge sig ut med kameran!

#2 - KajsaLisa

Fina naturbilder och kreativ vinkel i den sista, underifrånperspektiv på sommaren :)

#3 - GunBritt

Vacker plats att ha en stuga på......

#4 - Mormor

Nydelig triss og det siste bildet er virkelig toppen.
Ha en deilig kveld.

http://www.starbear.no/mormor/2015/06/27/glemsom-men-slik-ser-det-ut-hos-meg-na/

#5 - Anemonen på Käringafällan

Hela trissen andas verkligen svensk sommar. Jättefin är den.