Barbro S

Fototriss - Svenskt
Nationaldagen till ära har fototriss temat "Svenskt". Jag ska visserligen ut och fira på Gammlia, vårt friluftsområde där det är lite olika arrangemang, men vädret lockar inte till kameraövningar. Det får bli lite blandat istället.
 
Blågult är väl typiskt svenskt?
Ormöga och minipåskliljor vid min entré.
 
Kanske man kan kalla blågrönt också ganska svenskt (eller mer nordiskt) med en liten djup sjö omgiven av grönskande träd och en liten bit av vår brygga.
Jag borde förstås ha haft med vår röda timmerstuga också även om den inte har vita knutar, men jag tog bilden igår då jag inget visste om dagens tema :).
 
En dolsk svensk skogstjärn skulle detta ha kunnat vara men det är en bild från Sandbackadammen i parken med samma namn där det i år huserar inte bara gräsänder utan även en bläsand. Se bonusbild.
Änderna är på väg mot oss ovetandes att vi bara har kameran med och inget ätbart alls. Jag ville bara föreviga den fina bläsanden som man vanligtvis inte får se så nära. Massor av bilder tog jag och ändå är jag inte nöjd med någon av dem. Troligtvis för mörkt och därför svårare med skärpan.
 
Andras bidrag på veckans tema hittar ni här.
 
Bonusbild utanför trissen!
Önskar er alla ett fint Nationaldagsfirande!
 
 
#1 - Mormor

Gratulerer med grunnlovsdagen.
Nydelig triss. Det gjorde ikke noe at du ikke hadde med den "röda stugan", det ble veldig svensk likevel.
Ha en fin dag.

#2 - Spanaren

Du har verkligen fångat min fina och svenska sommar och tack för det. Ha det så bra du som bor granne med mitt län/ kram

#3 - Violen på Brandholmen

Mycket fin "svensk" triss med idel naturbilder! Bläsand ser man inte varje dag, kul att du visar den!
Trevlig helg!

#4 - Åke

Trevliga bilder att beskåda! Fin värme i din triss :)

#5 - Axart

Det har blivit gott om bläsänder i stan, roligt!
Sandaparken, den har jag helt missat, ser fint ut!
AX

#6 - Lena i Wales

Verkligen ett bra urval!
Ju längre man är från Sverige ju mer gläds man åt vackra Sverigebilder! Tack!

#7 - cissi

Sveriges natur är verkligen fantastisk! Dina bilder får mej också att tänka på hur rent det fortfarande är i luft och sjöar här!

#8 - Annette

Jättefin och svensk triss. Roligt att du har med en sjö omgiven av skog, det tycker jag känns så väldigt svenskt. Det väcker fina barndomsminnen :)

#9 - Madde

Jättevackert och du har fångat det blågula väldigt bra i första bilden

#10 - Tant Otto

Fin somrig triss <3

#11 - Tant Otto

Jättefin somrig triss!

#12 - KajsaLisa

Fina färger i bilderna och vattenspegeln blev jättefin.

#13 - Berit E i Kasperian

Väldigt vackra bilder, och väldigt typisk svenska. :)
Vår svenska natur - den är unik!. :)
Jättefin triss!

#14 - Stina

Fin triss!