Barbro S

Fototriss - Moln
Nog började dagen tråkgråmolnigt och regnet hängde i luften, men allt ljusare blev det så när jag åkte iväg på fågelskådning tog jag kameran med för att även leta moln till veckans fototriss.
 
Det blåste kallt och otrevligt där uppe i fågeltornet vid Brånsjön men vackra moln fanns många av. Här är ett där jag ser en gubbeprofil. Vad ser ni?
Våtmarker med bara lite vatten och inte så många fågelarter just idag, men brushanar som spelade fick vi i alla fall se, vi två som spanade.
 
En för mig okänd man som kunde mer fågel än jag visade på både havsörn, en som stod stilla på en åker, och skedänder. Men nu ska jag koncentrera mig på molnen. På väg mot bilen.
Åt samma håll men solen tittade fram litegrann.
Kallblåsten och tanken på en katt som väntar på mat (jag är kattvakt i helgen åt en grannes innekatt) fick mig att avbryta skådandet och åka hem. Där tog jag mitt medhavda fika. Lugnare hemma vid köksbordet :).
 
Fler bidrag på temat Moln hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Eva Trillian

En frisk dag med perfekta moln - fluffiga och fantasifulla!

#2 - Aurora

Snyggt fotat. Och vilken discipli att hålla kameran från fåglarna.

#3 - Violen på Brandholmen

Fina moln! Gubbprofilen är riktigt läcker, inte var dag man ser en sådan uppe i skyn!
Trevlig helg!

#4 - cissi

Oj, vilka läckra moln! Mittenbilden är jättefin med den lilla ladan i centrum.

#5 - Tant Otto

Finfin molnig triss!

#6 - Anneli - A'la Foto

Vackra molnbilder! Den första blir min favorit!

#7 - Veiken

Perfekta moln och bilder! Vackert! :)

#8 - Anna-Lena

Jag gillar fototrissar där bilderna är dagsfärska.
Din triss är verkligen fin och speglar temat bra.
Särskilt den första faller mig i smaken.

#9 - Lena i Wales

Tänk att moln kan vara så vackra. Ofta önskar man ju dem inte!
Ha en trevlig söndag!

#10 - Berit E i Kasperian

En fixeringsbild, den första. Jag ser gubben ibland, men snabbt förvandlas den till en uppburrad ankunge - och sen... ;)
Fin triss tycker jag, och färska moln. Hedervärt. :)

#11 - Anni

Vilken tur du hade som fick så fina moln på din dag! och fågelkunskap därtill! Dina moln är sådana där som man vill ta på, de påminner om sockervadd.

#12 - Tomtan

Härliga molnbilder!

#13 - Tanja

Underbart närsolen skiner mellan moln. Kul med fåglar!!!

/Tatjanis