Barbro S

Fototriss - Svartvitt
Inte hoppade jag högt över trissens ämne denna vecka. Svartvitt, just nu när färgerna börjar explodera i naturen! Klart att jag vill vara med ändå :). Det får bli några av alla bilder jag tog av tivolit på Damtorget i Amsterdam. Lite kul att visa dem i svartvitt fast där egentligen blinkade massor av olika lysande färger.
Det blev inte av att vi satte oss i någon korg för att sakta sväva runt i pariserhjulet.
De andra åkattraktionerna var så hemska att vi aldrig ens reflekterade över att pröva dem. Folk skrek av skräck blandat med förtjusning, gissar jag.
Då var det enklare att hålla sig på marken och kolla in allt som erbjöds i olika stånd.
 
Andras bidrag till temat hittar ni hos Fototriss
 
 
 
#1 - Emelie

Snyggt! Dessa bilder gjorde sej ju riktigt bra i svartvitt, gillar särskilt pariserhjulet :)

#2 - Violen på Brandholmen

Vilka fina bilder, passar perfekt i svartvitt! Har aldrig åkt pariserhjul, skulle vara kul att prova på!
Trevlig helg!

#3 - Beppan

Hur bra som helst i svart/vitt!
Snyggt trissat!

#4 - Musikanta

Vackra bilder även i svartvitt. Det blir mer dramatiskt om inte annat.
Kram från Ingrid

#5 - Arja

Halloj!
Fina tivoli bilder du bjuder på och den första blev min favorit :O)

#6 - KajsaLisa

Får överlåta färgerna till fantasin, men det är inte fel det heller. Fina bilder.

#7 - Axart

Ser spännande ut, fint trissat!
AX

#8 - Lena

fint trissat

#9 - Anemonen

Nattfoto passar bra i monochromt. Stilig triss.

#10 - Berit E i Kasperian

Det funkar ju alldeles utmärkt i svartvitt! Mot alla odds, kan tyckas.
Snyggt!!!
Berit E

#11 - Anna-Lena

Det blev bra det där. Kontrastrika bilder, även om jag förstår att färg ger en annan stuns åt bilderna.

#12 - Liene Svärd

Den första bilden var jättefin :)