Barbro S

Fototriss - Rostigt
Inte hade jag något rostigt nära, inte hade jag något i mitt arkiv som passade till veckans tema så det blev att ge sig ut och leta. Som tur var skulle jag ändå ner på stan och tillsammans med min vän gick jag runt och letade. Det var så svårt att finna något rostigt just idag, men till slut..
 
Det första vi stötte på var en liten ventil i ett gammalt hus.
Rostfärgade löv var det gott om och jag fotade några att ha i reserv, men det ordnade sig med bättre motiv till temat rostigt. Ett riktigt fult elskåp fullt av rost stod vid vackra gamla trähus på Kungsgatan i Umeå.
Betydligt fräschare var denna fint rostiga cykel som stod en liten bit bort mot stan till...
.. och gjorde reklam för Öppen Gemenskaps hantverksbutik.
 
Fler rostiga bidrag hittar ni hos Fototriss.
 
 
 
#1 - Violen på Brandholmen

Det var snygga rostiga föremål du hittade! Det rostiga elskåpet blir min favorit, det har verkligen gjort sig förtjänt av lite uppmärksamhet!
Trevlig helg!

#2 - Anneli - A'la Foto

Mittenbilden blir min favorit! Vilket snyggt skåp!:)

Ha en fin söndag!

#3 - Eva Trillian

Tänk vad bra material till trissen en promenad kan ge :)
Snyggt funnet!

#4 - KajsaLisa

Skåpet i mitten var jättehäftigt, skulle kunna tänka mig att ha det hemma.

#5 - Axart

Fina rostbilder, cykeln går inte ens gissa vad det var för färg från början.
AX

#6 - GunBritt

Jag gillade det "fula" skåpet

#7 - Anni

Vilken härligt dagsaktuell triss. Vardagsrost, liksom!