Barbro S

Fototriss - Rött
Denna vecka har fototriss en tävling där man kan vinna priser från Coolstuff. Jag väljer en snygg luftfuktare som min favorit. Temat är rött så det finns mycket att välja på. Vackra löv har vi inga kvar nära där jag bor, i alla fall inga röda utan snarare brungult tråkiga. Vi tog i stället en tripp ut till golfbanan i Holmsund där alla byggnader är vackert röda. 
I denna röda lilla byggnad kallad Golflyan kan hitresande hyra sig ett rum för natten.
 
I detta söta lusthus sitter ibland golfvärdarna och tar en kopp kaffe m.m.
Och längre ut mellan gul och röd bana finns dessa röda timmerstugor. 
Vad de används till vet jag inte men jag tycker de är fina och pryder sin plats bland allt det gröna. Någon golfrunda blev det inte idag då vännen har ont i ett knä men bullar bjöds vi på i golfshopen och en orange (inte röd tyvärr) skärm inhandlade jag på rea.
 
Vädret var superbra, +14° i mitten av oktober, bara milda vindar och solen visade sig till och med ibland. Natten har också varit varm långt från frosttemperaturer. Så härligt!
 
Fler bidrag på temat Rött hittar ni hos Fototriss.
 
 
 
#1 - Annette

Oj, + 14 grader! Det har varit sol och fint väder här också, men inte så varmt. Och i kväll blir det nog frost igen, det var riktigt ruggigt när jag var ute nyss. Mysiga små röda trähus, som fäbodar, i din triss :)

#2 - Violen på Brandholmen

Vackra byggnader i rött och vitt, riktigt svenskt! Vi har haft en dimmig dag med ett par timmars sol mitt på dagen men inga 14 plusgrader! Skönt att det riktiga höstvädret låter vänta på sig!
Trevlig helg!

#3 - meta

Så fina röda stugor jag gillar det och tänk en dag med 14 grader i okt det är inte vanligt det.
ha en fin söndag
kram Meta

#4 - Borgmästaren

Ja, visst slår det an en sträng i folksjälen när man ser faluröda stugor. Det är bara något visst med dem.

#5 - Anneli - A'la Foto

Vackra bilder på fin miljö! Den första bildens namn kan jag bara läsa ut till Gol-flyan! Jättekonstigt! :)

Ha en fin söndag!

#6 - Gammelsmurfen

Håller verkligen med dig: vackert röda hus

#7 - Berit E i Kasperian

Visst är rött fint, känns genuint på något sätt. :)
Bild tre känns lugn och äkta, och lusthuset riktigt "gulligt". :D

#8 - Livet genom bilder

Timmerhus är alltid en prydnad oavsett vad de används till

#9 - Axart

Fint och med en lantlig stämning.
AX

#10 - Mia Ahlstrand

Ser jättehärligt ut! Falurött är alltid rätt. Sött litet lusthus.

#11 - Arja

Halloj!
Fint trissat och jag gillar det lilla lusthuset :O)

#12 - Anni

Faluröda hus, så svenskt och vackert som det kan bli (sa jag som själv har ett falurött hus!). Gillar hur färgen knyter samman timmerhus, lusthus och Golflyans stående panel. En fin miljö!