Barbro S

Fototriss - Så här ser det ut där jag är
Årstidstemat är det idag på Fototriss då vi ska visa bilder på dagens höstliga utseende. Solen sken i morse, ja, halva dagen åtminstone så jag hann ta några bilder med lite intensivare färger än när det är molnigt som det blev senare.
De flesta löven har fallit men grannens aroniahäck lyser ännu fint.
 
Lilla katten följde med en bit och där hon går är det fortfarande grönt!
Hösten har varit varm och få frostnätter har vi haft, även om det en natt var nere på -9° för någon vecka sen. Det verkar inte ha bekymrat denna lilla pensé som tagit sig upp på egen hand.
Penséer är för mig våren men bakom ser man nävan i höstfärger så man kanske kan säga att vår möter höst denna halvt fina oktoberdag där jag är.
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Katarina-Cinnamon

Fint trissat och söt katt :-)

#2 - Camilla

Fina bilder i din triss. Fin katt och väldigt konstigt med en pensé nu. :)

#3 - Oliver

Fint trissat! Samma sk hände här. Molnen drog in under eftermiddagen.

#4 - Axart

Fint trissat i en varm höst :)
Märkligt med en gång och cykelskylt mitt på gång och cykelvägen..
AX

#5 - Anneli - A'la Foto

Höst är en ljuvlig tid och när värmen blir bakvänd blir det såna här konstiga grejer som Penséer i oktober. Men din kisse är supersöt! :)

Ha en fin söndag!

#6 - Tant Otto

Fin vacker triss!

#7 - Bitten

Härliga höstbilder! Och söt katt förstås.

#8 - Kari

Fine høstbilder! Vi har hatt en fin, lang høst. Hos meg blomstrer nävorna nu

#9 - cissi

Håller med om att våren möter hösten, vid Femöre tyckte jag mej höra fåglarnas vårkvitter.

#10 - KajsaLisa

Fina höstbilder, den sista var snyggt arrangerad.

#11 - Annette

Så fin sköldpaddsfärgad katt :) Och vad lustig naturen är, en pensé som tror att det är vår. Men hösten har varit så varm och solig, så kanske inte konstigt att växterna blandar ihop årstiderna. Aronia har mina föräldrar, bären är väldigt nyttiga. Litet beska, men efter frosten blir de sötare och blir perfekta till yoghurt eller gröt med massor av antioxidanter.

#12 - Berit E i Kasperian

En hel del löv finns ju fortfarande kvar på träden, även om de inte lyser lika grant som Aronians. :)
Fina höstbilder, och visst känns det fint med kattsällskap på promenaden. :)

#13 - Anni

Nog har vi en fin oktober i år! Lite synd att den där frostnatten kom, alla vildvinets vackra blad föll av då. Det är ju så snyggt med de röda och rosa tonerna på hösten, aronian på din bild har precis rätt färger för mig!