Barbro S

Fototriss - Stillhet
Stilla har det verkligen inte varit runt mig idag som haft födelsedag. Först alla förberedelser och sen kom kära släkten och fyllde lägenheten med liv och lust. Men nu är det faktiskt stillhet som fototriss vill att vi ska visa med tre bilder.
 
Jag går till förra söndagen när jag besökte stugan vår. Efter en dramatisk åskknall från ingenstans och ett litet regn blev det stilla över sjön och jag tog några bilder. En liten regnbåge fyllde himlen som fortfarande bar mörka molnrester.
Sakta klarnade det och sjön blev spegelblank i stillhet.
Några löv har redan höstfärgats vid båten som ligger stilla i väntan på att dras upp inför vintervilan.
Långskuggan min anas också men det var förstås inte meningen :).
 
Fler trissares bidrag på temat Stillhet hittar ni här.
 
 
#1 - KajsaLisa

Visst blir det stilla efter att det hänt, stillhet är ju en kontrast. Fina bilder.

#2 - Anneli - A'la Foto

Grattis i efterskott! Det låter som du haft en underbar födelsedag! Fina bilder där den sista är fantastisk! Den blir min favorit!

Ha en skön söndag!

#3 - cissi

Grattis i efterskott! Tycker som föregående skribent att din sista bild är riktigt, riktigt fin.

#4 - Violen på Brandholmen

Grattis en dag i efterskott! Roligt att bli uppvaktad när man fyller år! Vackra bilder, svårt att välja favorit men det blir mittenbilden med de fina speglingarna i vattnet!
Trevlig helg!

#5 - Axart

Men o så vackert!
AX

#6 - mammakero

Grattis i efterskott! Vilka vackra stilla bilder! Den sista blir min favorit!

#7 - Berit E i Kasperian

Så fin triss! Sista bilden i synnerhet speglar exakt min egen känsla just nu, med naturen bokstavligen bakom knuten. :)
Berit E

#8 - Lena i Wales

Pen-blwydd hapus! Grattis! (i efterskott!)
Vackra stillhetsbilder!