Barbro S

En liten brud
Hon har fått vänta ett tag men nu är det dags att visa bruden min. Ja, tavlan alltså :).
Som ni förstår är jag en amatörkonstnär, mestadels självlärd även om jag har gått en del kurser på olika studieförbund under 90-talet. Den här tavlan målade jag 1998 i olja. Jag tycker att hon blev ganska fin, är speciellt nöjd med spetsen på slöjan. Hon ser harmonisk ut trots kaoset som omger henne, tycker jag. Lite jordiska växter och en turkos spegelliknande sak är med. Vad den står för vet jag inte idag. Kanske jag hade en tanke om det då men det är inte säkert alls. Ofta målade jag bara ur mitt undermedvetna. 
 
Hon ser lite inåtvänd ut, som om hon grubblar på något eller kanske väntar hon bara på brudgummen sin. Vad tror du som läser detta?
 
I höstas sålde jag faktiskt en tavla över Internet. Jag blev så glad att någon hade hittat min blogg och gillat min konst. Jag har haft min blogg sen 2009 och har bara sålt en tavla den vägen tidigare. Då åt en avlägsen bekant. När jag målade som mest hade jag några separatutställningar och deltog även i grupputställningar. Då sålde jag i alla fall ca 20 tavlor och så har jag väl gett bort ungefär lika många till vänner och släkt. Klicka på länken "Mitt konstgalleri" till höger om du vill se mer av mina tavlor.
 
Mina kära katter sover mest den här tiden. De gillar lammskinnet.
Syskonen blir lite less på varandra; speciellt brodern är besvärlig med den mindre systern men här vilar de ovanligt nog tillsammans. Nedan ännu lite närmare.
Gomyskissarna mina. Jag har trampat upp en gång till lilla skogen bakom och så bär jag dem, en och en långt ut (nja, en bit i alla fall). Där sätter jag ned dem så de får springa tillbaka hem och på det viset få lite motion de dagar det varit ganska milt. De är hela 10 år, mina små, vilket motsvarar ca 58 människoår enligt ett beräkningssätt jag hittat på nätet. Än så länge är de yngre än mig men inte så länge till.
 
Ha en skön fortsättning på veckan, kära läsare!
 
 
#1 - Amanda Eriksson

vilken fin tavla:)

#2 - Lena i Wales

Trevligt att du uppmanade oss att titta på ditt galleri. Jättefint och jag gillar färggladheten i det.
Ang bruken påminner hon mej om Mona-Lisas leende. Man vet inte riktigt vad hon tänker och det ger spänning i bilden.
Tack för att du visar dina verk!