Barbro S

Fototriss - Svartvitt
Ett lätt tema idag på fototriss då bilderna jag tagit under en utflykt till Holmsund för någon vecka sen nästan redan är svartvita. Visserligen var den vita snön lite blå när ljuset inte räckte till men några färger för övrigt syntes inte.
 
Ute har vi snöoväder och snart plusgrader, tyvärr. Snön är efterlängtad här vid kusten men det är inget roligt när den är så blöt. Då var det härligare när vi letade strömstare i lilla bäcken för några veckor sen, ca -8°.
Första gången i mitt liv jag fick se en strömstare. Jag tog några bilder på den livliga fågeln som hoppade omkring i vattnet och nästan aldrig stod still, men ingen av dem är bra nog att visa här, tyvärr.
 
Det får bli en mossig sten istället.
Både vanlig, så där fanns faktiskt lite grönt ändå, och snömossetak.
 
Sen åkte vi ut till havet där det blåste otrevligt så länge stannade vi inte. Snö gör det mesta finare.
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Ulrika Landin

Fina vinterbilder. Och under all snö gömmer sig den gröna sommaren :-D

#2 - Violen på Brandholmen

Vackert med snö, landskapet blir mjukt och lugnt att betrakta! Snart försvinner snön och vi får börja med vårbilder!
Trevlig helg!

#3 - Lena i Wales

Fina svart-vita bilder. En konstrast till din konst som är så färgglad.
Ha en fin weekend!

#4 - Tony

Riktigt fin triss. Gillar mycket!

#5 - Åke

Fina bilder till en härlig berättelse :)

#6 - Åke

Fina bilder till en härlig berättelse :)

#7 - Kattastrofen

Så vacker triss. Den sista bilden blev min favorit. Helt underbar bild!

#8 - BIRGITTA AHL

Fina bilder....den sista bilden gillar jag bäst.

#9 - Axart

Underbara är dom strömstararna, i Holmsund finns det 3 stycken i djupsundsbäcken, undras om det är där du är.Fint trissat!
AX

#10 - patricia Norrgård

Så fina bilder! :)

#11 - Livet genom bilder

Vilken fin triss. I höstas var det en strömstare som höll till här men jag hann aldrig fota den. Sista bilden med båten faller jag lite extra för

#12 - Susanne

Fina vintriga bilder och tänk vad snön ändå lyser upp. Här är det bara grått och trist. Längtar till våren :)

#13 - Gammelsmurfen

Sista bilden blir (nog) min favorit i en bra triss

#14 - Maria

Så vackra bilder!

#15 - KajsaLisa

Du fick en fin strandbild som belöning för att du trotsade blåsten, gillar ödsligheten i den.

#16 - Anneli - A'la Foto

Fina bilder perfekta för temat!


Ha en skön söndag!

#17 - Jessica Högberg

Jättevackra bilder!!

#18 - Eva Trillian

Fina vinterbilder som ändå gör mig extra glad över att sitta inne i värmen i min soffhörna just nu ;)

#19 - Jessica Högberg

Bild 2 är en mycket snygg, mycket dyr sko med mycket hög klack som jag önskar jag kunde gå i. Försöker ibland😂

#20 - Madde

Vackert, och speciellt vinterbilder är så tacksamma till veckans tema