Barbro S

Båttur på Donau forts.
Vi fortsätter åka båt på Donau och jag försöker styra, eller !!!
Man talar om Der Schönen Blauen Donau men man menar nog inte dessa blåfärger, gissar jag.
Det blev bättre men fortfarande växlande molnighet när vi närmar oss DÜrnstein med den fina blå kyrkan...
...som här kommer i närbild.
Vi satt inomhus då och avnjöt lax till lunch, vi fyra från Umeå samt guiden Ulla som också höll oss sällskap.
Här är S och A-M från Mariehem som ungefär ligger nästgårds från Ersboda där jag bor.
 
Små söta byar/orter gled vi sakta förbi. Så vackert det är längs Wachaudalen. Här är en av dem.
I Emmersdorf har de en vacker bro, eller om det är en akvedukt?
Som ni ser blir himlen allt blåare och hoppet om finare väder växer. Ett slott glider vi också förbi.
Vore säkert roligt att besöka. Snart är vi framme i Melk där vi ska få gå av en stund. Här stannar båten.
Då upptäcker jag hur skönt det är med grönt och naturomgivning igen. Lite fåglar får min uppmärksamhet och naturhjärtat mår gott. Jag har nog haft lite grönskeabstinens i stora staden Wien märker jag.
Mer från stoppet i Melk kommer senare.
 
Inatt får jag sova hemma utan sällskap av mina katter då de är kvarlämnade på stugan hos min bror och hans särbo. Varmt är det i lägenheten då solen legat på men med fönstret öppet går det säkert bra att sova i nytvättade sängkläder. 
 
Ha en skön fruntimmersvecka! Här i Umeå har vi nu fint soligt väder med sköna temperaturer.
 
 
#1 - Lena i Wales

Tack för ytterligare fin bilder från Donau. Ser fram emot Melk.
Bra att du påminde om fruntimmersveckan. Jag har inte svensk kalender.
Ha en bra dag!

#2 - Maria at inredningsvis

Men ÅHHH vad vacker tur :) finns inget skönare än att se vackra vyer från vattensidan.

Idag har jag Strömstad/Koster tips på bloggen!

Ha en härlig helg:)

LOVE Maria