Barbro S

Höststad
I väntan på mer spännande inlägg som en Stig Lindberg-vandring i Umeå och en glasutställning av Gunnel Sahlin så visar jag en lövad stad. På väg mot Vänortsparken lyser lönnarna fint så här års.
Stadskyrkan anas till vänster. Lite närmare lyser löven ännu mer.
Det är vännen min som promenerar till höger. Vi är på väg för att fotografera (jag) Stig Lindbergs konst i staden, men den visar jag inte än.
 
Kan inte låta bli att visa en bild på ännu mer lönnmatta.
Efter att ha fotat på Domushuset, Renmarkstorget och inne på Plaza vänder vi åter.
Jag blev så fascinerad av höstlöven som ni förstår.
Mot himlen!
 
Vilka härliga höstdagar vi bjuds på i år. Jag bara njuter av det vackra färgspelet i naturen. Däremellan jobbar jag hårt med att täcka växterna med täckbark och stubbfräs samt fylla på komposten med allt som dött, inte bara mitt eget utan sånt som andra boende kastar i naturområdet bakom när de inte ids gå till containern på Snipgränd dit allt trädgårdsavfall ska lämnas. Jag plockar bort alla plastsnören som annars riskerar att hamna i husdjurens magar och känner mig lite nyttig en stund. Annars är det ju bara härligt att vara ute i den friska höstluften med katterna som sällskap.
 
Ha en fin fortsättning på veckan.
 
 
 
 
 
#1 - Lena i Wales

Detta inlägg tycker jag var jättespännande.
Att få se hösten i norra Sverige, så olikt från hur det ser ut här i Wales idag. Dessutom vackra bilder!
Ha en trevlig dag!