Barbro S

Vårdag
Ja, jag vet. Nu har jag verkligen halkat efter med bloggandet och än har jag inte riktigt fått tid nog. Ikväll gör jag bara ett snabbinlägg med foton från den ljuvlig vårdag vi haft idag med temperaturer upp till +16° i skuggan och bara lite kylande vind. Den kände jag och vännen när vi en stund stod och skådade fåglar i Degernäs. Äntligen hade sångsvanarna, kanadagässen, skrattmåsarna, enstaka gräsänder och grågäss en liten sjö istället för att de de senaste dagarna bara haft snö och is att vila på. En pilgrimsfalk fick vi också skåda på snöåkern. Solen sken så skönt när vi satte oss ned för lite te och hembakt gobröd.
 
Inga bilder har jag därifrån, bara lite ljuvliga småkrokusar från min egen uteplats.
Min kära katter njuter också utomhus nu när solen värmer så snöhögarna decimeras ordentligt. Snart har snön tinat bort från taken.
Desirée och nedan Tusse på nästan samma plats.
Mer blir det inte idag. 
 
Ha det så gott!