Barbro S

Snöfallet
Jag väljer att sticka emellan med ett kort inlägg från min hemmiljö innan jag fortsätter med Lissabonresan. I helgen fick vi ett rejält snöfall, mest söndag och halva måndagen då det verkligen vräkte ned. Som tur var skönt kall snö som därmed var någorlunda lättskottad. 
 
Några dagar innan hade det kommit lite mindre snö. Då såg det ut så här från mitt rumsfönster.
En hyfsad vintermössa på lyktstolpen som lyser rakt in i mitt vardagsrumssidofönster. Därnere ser ni små vinterbadare.
Två talgoxar som troligtvis letar mat om de nu inte bara har lite skoj i snön. Den 30/1 var det.
 
På lördagkväll när jag kom hem efter att ha besökt den etiopiska/eritreanska restaurangen Zaion med mina vänner i UMeGänget var det riktigt juligt vid min entré.
Granen står kvar sen advent fastfrusen i sin julgransfot men belysning och dekorationer är borttagna. Där får den stå tills det börjar tina i mars/april. Katten gillar att nosa där och besökande katter lämnar ibland intressanta doftspår, märker jag.
 
På måndag förmiddag tog jag nästa bild genom framsidans fönster.
Vad tycks? Nog räcker det för mig. Lycka var när traktorn kom första gången och tog bort så vi kunde ta oss fram lite lättare. 
Någon tidning kom aldrig då bilen inte alls kunnat ta sig fram på smågångbanorna bland husen. VK fick vi idag istället, men jag hade turen att få läsa Å:s, min särbos, exemplar redan på måndagen. Han bor Östpåstan och där hade de plogat tidigare.
Lite frostbilder kan jag också bjuda på. Ser ut som säd, tycker jag.
Några isrosor också. Idag när solen äntligen visade sig tog jag senaste bilden.
Ser ni att vintermössan växt på höjden? -15° idag och nu ikväll närmar vi oss -22° på andra våningen där jag befinner mig.
 
Idag kände jag faktiskt att solen värmde en liten aning och det gläder mig så. Hoppas ni har det gott nu när februari tagit tag.
 
 
#1 - Lena i Wales

Så roligt att få se dina vinterbilder från din närmiljö!