Barbro S

Sommarvistelse i stugan
SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR IDAG är temat på dagens fototriss. Det blir för min del lite repris på det tidigare temat om smultronstället, nämligen stugan i Kulla jag bor mest hela sommaren. Det har regnat väldigt mycket i juli med få soldagar och vattenståndet i sjön har aldrig varit så högt , som jag minns. När jag steg ned på bryggan i veckan sjönk den nämligen under vattnet. Den första bilden är tagen i går natt, vid halv fyra-tiden då det såg så här magiskt ut.



Ungefär samma vy men senare på dagen, denna gång med Tusse på bryggan.


De röda näckrosorna som min bror tagit från sin trädgård söder om Örnsköldsvik och slängt i sjön för tre år sedan har tagit sig ordentligt med fem knoppar jämfört med bara en de två första åren. 


Fler bilder på temat hittar ni på Fototriss
#1 - cat

Det är verkligen vackert där du är:)

Måste säga att det var svårt att välja favorit, men det blir nog bilden från kl 04.00.

#2 - Bitten

Den första bilden blir favoriten, fast alla bilder är jättefina.

#3 - Pia

Gillar första bilden väldigt mycket, men även näckrosen!

#4 - Helena Kulle

Vilket vackert ställe!

#5 - marie roxbro

Vilka underbara bilder...gillar den röda näckrosen...jag tänkte jag skulle komma till Fagertärn nån gång så jag fick se dessa röda näckrosor...jag bor ju inte så långt bort :-))...ha en bra söndag

#6 - Dahlarna

Vilket vackert ställe! Näckrosen är verkligen sin i sin fulla blom! Ha en bra dag!

#7 - Mia

Oh, vad VACKERT!!

Mia

#8 - Tinkerbell

Fina bilder du har fångat ...

Min favorit blir naturligtvis den med den lilla söta katten som nyfiket sitter och kollar efter fisk!

#9 - Amanda

Vacker plats, trots allt regn. Kul att näckrosen slagit rot och börjat växa. Trots att det har regnat mycket så är det så lokalt runt Stockholm. Vi har nästan inte fått något regn. /Amanda

#10 - SebbeSula

Oj, den första bilden var riktigt fin. Skulle gärna se den i större format :) Går det?

#11 - lilalili

Underbara bilder och speciellt den på den röda näckrosen!

Jag hoppas du får en skön vecka!

#12 - Anna

Mmmm lite trolskt och härlig stämning..näckrosen där som en kunglig krona..

#13 - Famos/Menageriet

Härliga bilder!

Näckrosen är vacker, så den blir min favorit.

Ha det gott!

#14 - MMS

Vilken vacker vild på näckrosen! Helt ljuvlig! Tack för kommentaren på min sida. Ja, kissen är söt....har inte haft henne så länge!

#15 - eva b

Härligt med vatten! Så rogivande!

#16 - Majsan

Tittar in på Din triss. Underbara bilder. Jag var i Ö-vik för bara 2 v sedan. En vacker stad! Svårt välja favorit här.

#17 - Munin

Vilken fin triss, undrar om Tusse ville få sig lite fisk? Näckros bilden är min favorit, underbara färger!

#18 - Jenny

OJ, jag har aldrig sett röda näckrosor förr, läckert. Den första bilden är ju bara hur vacker som helst, vilket ställe du har!

#19 - Ninni/fotografia

Vilket härligt ställe du verkar ha! Den första bilden med dimman över sjön är min favorit! Vilken stämning!

Må så gott!

#20 - Jah Hollis

Snygga bilder och jag faller nog mest för näckrosen. Och låg inte katten på bryggan när du visade smultronstället med? :-)