Barbro S

Hjärtedagen
Solen skiner från ljusblå himmel över kritvit snö och gula hus med vita knutar. Det är vad jag ser från fönstret vid min datorplats. Idag ska vi tänka på kärlek till nästan och ge hjärtan till alla vi tycker om. Nja, riktigt så flitig är man väl inte, men jag tänker bidra med en tavla, förstås.

Hjärtats röst, målad 2002 på duk, 61x50 cm.

Ett passionshjärta som dunkar i delvis mörk omgivning även om det kärleksröda syns ovan. Insidan är turkos. När jag var tolv fick jag en nyckelring av mamma med ett turkos glashjärta. Mina föräldrar var bönder och semesterresor var nästan obefintligt, någon enstaka dagstur med LRF möjligen, men detta år tog mina äldre bröder med dem på en resa ner till södra Sverige. Och det var där hon köpte hjärtat till mig. Vad tänker du på när du ser min hjärtetavla? Det vore jätteroligt att få kommentarer, om tavlorna eller om något annat.