Barbro S

Bloggångest

I förrgår drabbades jag plötsligt av bloggångest: -jag måste göra om, göra bättre, ta bättre bilder, skriva mindre om mig själv, kanske inte skriva alls, byta bloggställe till vk.se, sluta blogga. Det kändes oroligt och meningslöst att fortsätta, för jobbigt att göra om allt och börja om helt och hållet. Visst var den gamle, gode Jante på besök och han höll mig sällskap flera timmar medan jag försökte somna. Nästa dag kändes det lite lugnare och så småningom kom lusten och glädjen att fortsätta blogga igen.

Det ska ju inte vara prestationsångest, det ska vara lättsamt och roligt att visa upp sina målningar och skriva lite till. Visst hade jag önskat att jag vore mycket bättre på att teckna, hade bara 3:a i skolan, men att måla handlar ganska lite om att avbilda utan om att uttrycka sig med färg och form och det kan jag, kunde jag tills katterna kom in i mitt liv och min lägenhet och puttade ut möjligheten att måla med oljefärg. Men fram till dess hann jag med att skapa massor av tavlor,på duk, pannå och på kartong.

 Nu har de hittat en fluga på fönstret.