Barbro S

Gamla årtal

Siffror handlar veckans fototriss om. Då vi igår besökte Pengsjö Nybyggarmuseum här i Västerbotten hittade jag där flera motiv på årtal inristade mestadels i trä men också på metall. Två bilder kommer därifrån och det sista från muséets samling av tusentals olika prylar. En fantastisk guide och mycket roligt och intressant att titta på samt otroligt gott och billigt fika i trivsam trädgård på landsbygden gör att jag rekommenderar ett besök.





Den sista bilden är väl mer text än siffror men jag tyckte den var lite kul att ha med.


Jag undrar hur länge sen den här skylten var aktuell?

Fler sifferbilder hittar ni på Fototriss.

#1 - Pialotta

Tänk att hitta alla gamla sifferskyltar.. det är en guldgruva det.. gillar gammal trä så den får en extra poäng:-) Tack söta du för dina rader hos mig.. en enkel amatörfotograf som jag.. man gör så gott man kan:-)

#2 - Joella

Tycker om gamla skyltar! Min favorit är nr 3.

#3 - Helena Kulle

Fin triss, skylten är ju jättefin, så den blir såklart min favorit!