Barbro S

Mitt smultronställe

Fototriss denna vecka vill ha bilder på smultronställen och för min del är det enkelt för där bor jag just nu och mest varje sommar de senaste åren. Det är förstås min (vår, det är inte bara min) stuga vid lilla Kullasjön. Så det blir tre bilder därifrån.


Stugan består av två gamla timmerlador som fogats ihop till en sommarstuga, med ny altan.  Ifjol rasade den gamla altanen av ålder när snön tryckte på. Sjön har så rent vatten att man ser fiskarna vid bryggan. Där simmar vi inte med delfiner utan med mört och gädda. Enstaka aborrar syns också men de är så små. så små.



Jag blev så arg när min bror kapade den gamla björken som visserligen var gles och klen men så rolig för katterna att klättra i och den prydde sin plats. Så här såg den ut innan.



Kapad björk med skira björklöv, vilket visar att här spirar ett nytt litet träd som kan ta över så småningom.

Fler bilder på smultronställen hittar ni här.

#1 - Ingmarie

Vilken tur att jag halkade in på just din blogg!

Otroligt vackert ställe ni har,kan liksom inte bli bättre!



Ha det gott,o hälsa katterna!

#2 - Anna ..dansar in

Du att få vara vid en sjö om sommaren berikar livet...härliga bilder..mmmm...

#3 - princexswe

Ett smultronställe i min smak. Första bilden blir min favorit. Synd med björken. Katterna får hitta ett annat träd att roa sig med.

#4 - Megera

Så fint....en sommarstuga vid en sjö...förstår att det är ett härligt smultronställe.

#5 - Amanda

Vilket smultronställe du har. Alla sommarens inslag finns med röd stuga, sjö och en härlig natur. Tack för att vi fick se ditt smultronställe. /Amanda

#6 - Helena Kulle

Oj,vad mysigt, förstår att det är ditt smultronställe.

#7 - foto CHIP

Smultronställen ligger ofta nära vatten som här. Katten ser också ut att trivas - det blir min favoritbild :)

#8 - carina

Visst är det skönt att få vara nära vattnet på sommaren.vackra bilder!

#9 - strömma

Vad härligt att ha en suga så vackert till.



Natthälsningar

strömma

#10 - Kadermo /

Ser ju precis ut som det skall. Även om det var synd att ta ner björken, så förstår jag anledningen. En spretig kal sådan är ingen höjdare.

#11 - Linda

Fina bilder, jag fastna för andra bilden :)

#12 - Jah Hollis

Det verkar vara ett härligt ställe trots rasade altaner och kapade trän. Bilden med katten på bryggan ser väldigt idyllisk ut.

#13 - Anna/Ailurofilen

Guuuu vad jag blir avundsjuk! Jag vill oxå ha en sån stuga!!

#14 - Maria/mamma med kamera

Jag tycker nog också bäst om bilden med katten. Vatten är väldigt rogivande.



Aktse är, av naturliga skäl, lite avsides. Det är ju en stor del av charmen med det. Det är väl värt ett besök, speciellt om man är intresserad av blommor. Skjerfe, klippan till höger, är faktiskt lättbestigen och en häftig upplevelse med 700 m stup framför fötterna. (Jag håller mig några meter in på toppen, till skillnad från min sambo.)

#15 - Erika

Hej missa inte min bloppis från 40 kr (frakt fritt)

Välkommen att fynda !!! :-D