Barbro S

Fototrissjubileum

Fototriss firar ett år och utmaningen denna vecka är att hitta motiv på S eller E. Det var riktigt svårt att komma på motiv, tyckte jag, men till sist fastnade jag för Skåp då jag i min ägo har två vackra, gamla skåp som jag fått i arv från mina föräldrar och som nog härstammar från farfars tid.



Samma skåp från framsidan.


Det runda skåpet nedan använde jag som leksaksförråd, men egentligen är det en lavoir (tror jag) där handfatet placerades överst när man lyfte på locket och pottan skulle stå inne i skåpet.


Jag tror att det övre skåpet har en liknande funktion för även den ovansidan kan lyftas upp.

Fler bilder på samma tema hittar ni här.

#1 - Mia

Oh, vilket ljuvligt runt skåp - urläckert!!

#2 - christina

Oj, vilka skåp!! Vi hade något liknande när jag växte upp! Härligt!! /christina

#3 - Majsan

Åh, vilka vackra möbler!! Det runda skåpet ser urläckert ut.

#4 - Amanda

Vackra skåp, som på rätt plats blir en klenod, att blanda gammalt och nytt är inte så dumt. Fin triss.

/Amanda

#5 - Helena

Vilket snyggt runt skåp.

#6 - kaxi

Vilka fina skåp! Jag gillar pottskåpet. Jag har en kantig dito hemma.

#7 - Jah Hollis

Vackra möbler båda två och svårt att tänka sig i dag att vi skulle ha pottskåp intill sängen. :-)