Barbro S

Kär fotoutmaning

Denna veckas fotoutmaning inspireras av helgens alla högtider så det ska vara något kärt, något tryggt och något varmt på fotografierna.

Det käraste jag har är förstås mina katter och denna bild visar också lite syskonkärlek.




Det trygga får bli en naturbild, mitt älskade körsbärsträd som även i år blommar rikligt.




En arrogant trädexpert (arborist) som beskar andra träd på vårt område tittade på min något skabbiga lilla skuggmorell och sa tvärsäkert att det skulle leva max två år till. Nu har det gått två år och så här vackert blommar det just idag. Det representerar trygghet för mig på två sätt. Dels som naturen som helhet som alltid finns för en oavsett vad man drabbas av, vetskapen att det alltid spirar och blir till nytt liv igen år efter år. Dels för att detta lilla träd står vid min entré och är ett bra insynskydd för uteplatsen sommartid.

Så var det värmen, något varmt skulle det vara och vad är väl varmare än en go´ yllesjal? Nalle fick vara modell idag.


Ikväll går jag på födelsedagskalas. Mitt syskonbarnbarn Lukas fyller fem år.  Först tänkte jag vänta med inlägget och ta lite bilder ikväll  men så blev det inte.

Fler kära, trygga och varma bilder hittar ni här.

#1 - Emma

jag har länkat till bilderna så du kan se dom i större format. La dom i kommentarsrutan på min blogg.. :)

#2 - Cina

Fina bilder alla tre. Jag gillar katterna allra bäst! Fina!!!!

#3 - christina

Åhh, vilka fina bilder. Kan inte slita mig från katterna! Tack för titten!

#4 - Ninni

Vilka fina bilder som passar så bra in i temat! Jag brukar ju nästan alltid delta i Fototriss jag också men den här veckan hoppar jag över. Vill inte lägga ut bilder på mina kära, man och barn på nätet. Och något annat kom jag inte på:)

Jag har en annan bloggkompis som har ett fadderbarn i BH också.

Visst finns det hemskt mycket fattigdom och elände här men också många rika människor...i den här delen av landet.

Tack för kommentaren hos mig!

Må så gott!

#5 - Jah Hollis

Fina bilder som passar mycket väl in i temat.

En liten nalle är heller aldrig fel:

http://jahhollis.blogspot.com/2008/11/fredagsfrger-28-november-rosa-och-vit.html

#6 - Lusthuset

Fin triss. Jag håller med dig att träd inger trygghetskänsla tycker jag (som gammal "trädkramare"). Katter är ju det käraste som finns, nästan....och Nalle (katten på bilden hette faktiskt det)blev ju fin i sin sjal. Ha ett fint kalas. Kram!

#7 - kaxi

Bilden på katterna är riktigt fin med mycket känsla. Är det hyllor för katterna eller blomkrukor?

#8 - Majsan

Tittar in på Din underbara triss. Här finns också katter men kärleken mellan de syskonen är inte lika vacker som hos Dina katter.. Härliga bilder!

#9 - Lena/isis

Ååå vilken mysig kattbild. Ja de andra är också jätte fina. Tack för titten i min blogg. Lena/isis

#10 - Emma

sv: tack så mycket'1

#11 - attis

Hejsan och tack för de orden. Vad glad jag blir. Vilka härliga bilder. Körsbärsträdet ser ju otroligt vackert ut. Natti,natti och suss gott.

Kram

#12 - annsan_s

Hej!



Vilken härlig blogg du har och vilket fint träd.



Ha en skön kväll



Kramar

#13 - annsan_s

Varsegod! Jag älskar humor är mycket för att skoja

med andra, dom bara njuter. Hahaha låter bra det, här är det + 27 och sol än så länge. kan vi följa varann via bloglovin? :)



ha en härlig dag.



Kram

#14 - annsan_s

Tjena lady. De går bra de kan vi göra! tack, ha en skön kväll du med.



Kramar

#15 - Fotsteg i Rabatten

tack för besöket. Alltid roligt med nya bekanta. Av dina 3 bilder får jag nog säga att jag gillar katterna bäst. Snacka om kärvänlighet. :)

#16 - Vicky

Å, jag älskar kattbilden. kanske för att jag avgudar katter :p

#17 - Ann

Lovely photo, nice to see two cats kissing