Barbro S

Fototriss - Inspirationskälla

Idag är fotoutmaningen att visa vad som inspirerar oss och det är naturligtvis en massa olika saker. Tidigare när jag målade och skrev betydligt mer inspirerades jag av tidigare erfarenheter och minnen dvs det som fanns inuti mig. Men idag när jag mest lever i nuet är det nog utifrån inspirationen kommer, naturen, årstidernas växlingar, umgänge med nya och gamla vänner.

Så jag illustrerar mina inspirationskällor med bilder tagna igårkväll. Med relativt nya goda vänner tillbringade jag eftermiddagen vid en sjö tills solen gick ned och kylan tog över. Miljön, samtal om allt mellan himmel och jord samt grillad lax i paket förgyllde tillvaron. 



Allt som händer i naturen inspirerar.


Att vistas vid vatten vidgar vyerna. Här är samma sjö men någon månad tidigare.


Fler inspirationskällor hittar ni på fototriss.

#1 - Mia

Åhh... Den sista bilden är Fantastisk.

#2 - Anna dansar in..

Mmmmm helt förståeligt..det kan ju bara inte bli bättre..

#3 - Helena Kulle

Vad mysiga bilder, underbart!

#4 - Gunvor

Härliga bilder alla tre. Sista är helt ljuvlig!

#5 - Pialotta

Underbart är bara förnamnet.. så himla lugnt och skönt och inspirerande för nya tankar.. jättehärliga bilder:-) Naturen har allt.. eller i alla fall det mesta:-)

#6 - Princexswe

Naturen är en bra inspirationskälla. Speciellt nu på hösten när det fullkomligt exploderar av färger.

Rena fyrverkeriet.

#7 - LEna Norgren

JAg fastnar för rönnlöven, de har sån härlig färg.Fast sista bilden över sjön är ju fantastisk...snacka om spegelblankt!Det är ju tur att det finns så vansinngigt mycket i naturen som kan inspirera oss!

#8 - Cumulunimbus

Härliga foton av härlig inspiration! :)

#9 - erika

Skulle du kunna vara gullig och slänga iväg en röst på mig? jag försöker vinna biljetter till blogawards hehe :)

http://www.tv4.se/1.1173520?i=99

#10 - hem ljuva hem

Härliga bilder! Den sista är underbar!

#11 - hem ljuva hem

Härliga bilder! Den sista är underbar!

#12 - Bokmalen

Härlig triss!! Jag gillar ju vattenspeglingar så sista bilden hos dig gillar jag! ;)

Kramen, Maria

#13 - kaxi

Härliga bilder. Den första för att det ser så mysigt ut och jag vet att det är trevligt med utflykter. Den sista för att den är så vacker.

#14 - ormbunke

Vad mysigt det är att sitta bland vänner.Fint ställe och vilken fin koja. Att sitta vid en sjö är inte dumt det heller. Tack för titten hos mig.Anita

#15 - ViDu

Tack för att du tittade in på min blogg. Vilka vackra bilder. Jag förstår mycket väl så vacker natur inspirerar dig. Alla bilderna är fina men det ser så mysigt ut på första bilden så det blir min favorit.

#16 - Anni

Vilken lyx att ha tillgång till så fina inspirationskällor! Nedersta bilden är underbar!

#17 - Kerstin

Jättefin triss. Naturen är vår oas att hämta kraft ur.

Sista bilden är jättefin.

#18 - Jah Hollis

Det ser ju trevligt och inspirerande ut. Nedersta bilden är väldigt fin.

#19 - Kullagulla

Tack för dina vänliga ord. Har lagt till en länk till din sida hos mig också. Du har tagit så fina bilder, den över vattnet är min favorit. Ha en bra dag.